Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 14:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Reload automatisk topframe

Jeg kan ikke finde ud af, at reloade vores topframe. Det skal fungere sådan, at når man klikker på en tast en højre eller ventre side, så skal den automatisk reloade  i topframen. Hvordan gør man?
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 14:53 #1
hjælp mig.
Avatar billede spectual Nybegynder
04. maj 2001 - 14:57 #2
parent.navn_paa_top_frame.location = \'side.htm\';

eller

parent.navn_paa_top_frame.href = \'side.htm\';

En af disse smides ind i en funktion a lá:

<script language=\"JavaScript\">
function reload () {
parent.top_frame.location = parent.top_frame.location; /* hvis du bare vil have en reload */
}

</script>

<input type=\"button\" onClick=\"java script:reload();\"></input>
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 14:57 #3
<input type=\"button\" onClick=\"parent.framenavn.reload(true);\" value=\"Reload\">

/dudal
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. maj 2001 - 14:57 #4
er dte ikke bare en target du mener ellers sæt den her ind i din head!
(<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"30; URL=1.htm\">
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 14:58 #5
parent.framenavn.reload(true);

Gør at den bliver \"hard\" reloaded. Altså browseren tvinges til at hente en nye version af siden, så man ikke får den cachede.
Avatar billede spectual Nybegynder
04. maj 2001 - 15:01 #6
Hvis du virkelig mener \"en tast\" så skal du vel have en <body> i side frames\'ne, der ligner:

<body onKeyDown=\"java script:parent.top_frame.reload(true);\" bgcolor=\"#ff.....

Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:02 #7
er der ikke en af jer, der kan skrive hele javascripts koden til, når man klikker på et link i højre eller venstre side, så reloader den topframen, er der ikke en der kan skrive hele koden, og fortælle mig, hvor jeg skal sætte koden henne?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:03 #8
<a href=\"parent.framenavn.reload(true);\">Reload</a>

Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:04 #9
Det er alt hvad du behøver. Så skal du bare erstatte framenavn med navnet på din topframe.
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:04 #10
Rettelse:
<a href=\"java script:parent.framenavn.reload(true);\">Reload</a>
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:11 #11
dudal, jeg tror du misforstod mit spørgsmål lidt, jeg mener, at når man trykker på et af de links, man har ude i højre side (gå ind på www.fbold.dk), når man f.eks. klikker på FBOLD-links, så vil jeg have at den skal åbne FBOLD-links som normalt, samtidig med, at den reloader topframen, hvordan gør man det?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:13 #12
<a href=\"normallink.htm\" onClick=\"java script:parent.framenavn.reload(true);\">Gå til fbold</a>

Sådan der?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:15 #13
For at spare lidt plads, da jeg kan se at du har en del links, kan du gøre dette:

Indsæt dette i HEAD
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
function UpdTop() {
    parent.framenavn.reload(true);
}
//-->
</SCRIPT>

Lav så dine links som dette:

<a href=\"/fbold-tekster/fbold.dk-nyt.htm\" onClick=\"UpdTop();\">FBOLD.dk-nyt</a>

/dudal
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:20 #14
det gør den ikke, den kommer op og siger \"Der opstod en fejl under kørslen\". Skal man først uploade det, før det virker?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:23 #15
Jeg kan se at du kalder din top frame for \"top\". Prøv at rename den til topframe og ret så funktionen til så den ser ud som dette:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
function UpdTop() {
    parent.topframe.reload(true);
}
//-->
</SCRIPT>
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:32 #16
Den gør det ikke. Kan du ikke fortælle mig på for punkt, hvordan man så reloader en frame efter 10 sek.?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:34 #17
Det kan du gøre ved at indsætte denne kode i din topframe:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
setTimeout(\"location.reload(true)\",10000);
//-->
</SCRIPT>
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:35 #18
er der ikke nogle der kan give mig et link til sådan et system, hvor nar man klikker på højre eller ventremenu, så kommer den normalt frem, men automatisk reloader topframen?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:39 #19
fbold >> http://www.eksperten.dk/spm/70085 :-)

Det der er skrevet i denne tråd burde så absolut at kunne løse dit problem. Prøv at forklar hvad der går galt.

/dudal
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:42 #20
Kan du ikke fortælle mig punkt for punkt, hvad du går, skriver, og hvor du sætter koden hen?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 15:44 #21
Indsæt denne kode i <head> på den venstre frame:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
function UpdTop() {
    parent.framenavn.reload(true);
}
//-->
</SCRIPT>

Lav så dine links i venstre frame som dette:

<a href=\"/fbold-tekster/fbold.dk-nyt.htm\" onClick=\"UpdTop();\">FBOLD.dk-nyt</a>

Dette er et link fra din side, så du kan bare prøve at erstatte det med det.

/dudal
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 16:06 #22
Det gider den ikke, den siger, at at der er fejl, og fejlen er : \"Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode\". Hvorfor siger den det, er det fordi at jeg ikke har uploadet siden? eller hvorfor siger den det?
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 16:18 #23
Hov... Kommer lige til at se en frygtelig fejl.

Der skal være location med i linien som dette:

parent.framenavn.location.reload(true);

/dudal
Avatar billede fbold.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 16:24 #24
Nu virker det, tak for hjælpen dudal.
Avatar billede dudal Nybegynder
04. maj 2001 - 16:26 #25
Det var så lidt. Havde ikke lige set min fejl. Så er det ikke så sært at du fik fejl. :)

/d