Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
04. maj 2001 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

subsubmenu i js fil

Kig på www.antique-design.dk
menuen er skabt således at den styrer en subsubmenu, men efter en omforandring af javascriptet....kan jeg hverken finde hoved eller hale i det...
mvh

hesselbjerg
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
04. maj 2001 - 14:52 #1
forresten subsubmenuen skal inkluderes i det eksisterende...

hesselbjerg
Avatar billede ezzuk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:16 #2
hvad mener du?

det er nemt at inkludere scriptet i selve indexet
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
04. maj 2001 - 16:05 #3
ezzuk: Det skal inkluderes ude i den fil, der hedder coolmenus_borders_3.js...det skal inkluderes sidst i filen.
Tidligere var det inkluderet i indexet, men cornelius (min boss på praktikstedet) ønsker at menuen skal komme fra en selvstændig fil..det er nemmere at vedligeholde siderne herfra (der er tale om ca. 30 sider) fremfor at skulle redigere alle siderne....
DVS menuen kommer fra coolmenus_borders_3.js og filen menus_test.js er også med til at styre nogle ting.....(jeg er på begynderniveau hvad angår javascript men har fået hjælp herinde for et par dage siden)

Håber at du kan hjælpe mig...

mvh hesselbjerg
Avatar billede ezzuk Nybegynder
04. maj 2001 - 21:31 #4
hvadr problemet med det? det er jo ikke andet end cut\'n\' paste arbejde at få det i en anden fil
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
04. maj 2001 - 23:15 #5
ezzuk: Det er subsubmnuen, der skal implementeres og den har jeg ingen steder.

hesselbjerg
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2001 - 14:12 #6
gå ind til bratta og hent coolmenus-2 (nu supperterer den også Netscape6)
http://www.bratta.com/dhtml/howtos/coolmenus/dc/coolmenus_borders2.html

Her er strukturen for at sætte subsub menuer på:

//MAIN 0

//Main items:
// makeMain(MAIN_NUM,\'TEXT\',\'LINK\',\'FRAME_TARGET\') (set link to 0 if you want submenus of this menu item)
oMenu.makeMain(0,\'Dynamic HTML\',0)
    //Sub items:
    // makeSub(MAIN_NUM,SUB_NUM,\'TEXT\',\'LINK\',TOTAL,\'FRAME_TARGET\') (set link to 0 if you want submenus of this menu item)
    oMenu.makeSub(0,0,\'Scripts\',0,5)
    oMenu.makeSub(0,1,\'Demos\',0,5)
    oMenu.makeSub(0,2,\'Support\',0,5)
    oMenu.makeSub(0,3,\'Tutorials\',0,5)
    oMenu.makeSub(0,4,\'Forums\',0,5)
        //SubSub items:
        // makeSubSub(MAIN_NUM,SUB_NUM,SUBSUB_NUM,\'TEXT\',\'LINK\',TOTAL,\'FRAME_TARGET\')
        oMenu.makeSubSub(0,0,0,\'ZoomFade\',\'#\',7)
        oMenu.makeSubSub(0,0,1,\'ScrollText\',\'#\',7)
        oMenu.makeSubSub(0,0,2,\'PageScroll\',\'#\',7)
        oMenu.makeSubSub(0,0,3,\'Foldoutmenu\',\'#\',7)
        oMenu.makeSubSub(0,0,4,\'Spotlight\',\'#\',7)
        oMenu.makeSubSub(0,0,5,\'Bgchange\',\'#\',7)
        oMenu.makeSubSub(0,0,6,\'Showhide\',\'#\',7)

        oMenu.makeSubSub(0,1,0,\'DHTML Guestbook\',\'#\',6)
        oMenu.makeSubSub(0,1,1,\'DHTML Intro\',\'#\',6)
        oMenu.makeSubSub(0,1,2,\'CircleMenu\',\'#\',6)
        oMenu.makeSubSub(0,1,3,\'DHTML Space 1.0\',\'#\',6)
        oMenu.makeSubSub(0,1,4,\'Old site 4\',\'#\',6)
        oMenu.makeSubSub(0,1,5,\'BallControl\',\'#\',6)

        oMenu.makeSubSub(0,2,0,\'Site FAQ\',\'#\',2)
        oMenu.makeSubSub(0,2,1,\'Scripts FAQ\',\'#\',2)

        oMenu.makeSubSub(0,3,0,\'Introduction\',\'#\',3)
        oMenu.makeSubSub(0,3,1,\'5th generation\',\'#\',3)
        oMenu.makeSubSub(0,3,2,\'Keyboard\',\'#\',3)

        oMenu.makeSubSub(0,4,0,\'Forum 1\',\'test.html\',2)
        oMenu.makeSubSub(0,4,1,\'Forum 2\',\'test.html\',2)

mvh JakobA
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
07. maj 2001 - 22:26 #7
Tak skal du have JakobA
Du skar det lidt ud i pap for mig...jeg fik den røde tråd, som jeg havde brug for og arbejdet med subsubmenuen er fuldført....næsten...jeg mangler lidt leg med farverne....
...og så troede jeg endda jeg skulle ind og rette i menus_test filen også ....
I øvrigt, tak til jer andre også!

Mht at kunne se menuen i netscape 6, der har jeg måske stadig problemer. Jeg gik ind og rettede selv, da det ikke så ud som om den ovennævnte menu var anderledes mht ns. Jeg har bedt Cornelius tjekke,...jeg havde intet som udgangspunkt så jeg er lidt nervøs ved det.........
Jeg har ikke plads til netscape på min computer da jeg selv sidder og kæmper med at få styresystemet og programmerne til at køre (kun 2 GB harddisk)
...Håber på lidt hjælp hvis det er mislykkedes....

Bedste hilsner Tina