Avatar billede runeryberg Nybegynder
05. april 2006 - 12:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

er min .htaccess korrekt

Jeg har anvendt http://www.apachefreaks.com/apache-password-wizzard.php til at lave min .htaccess og .htpasswd men jeg synes ikke det virker helt som planlagt. Og min server er apache (b-one.net).
min .htaccess skal linke til min .htpasswd (AuthUserFile /path/to/.htpasswd), som ligger i roden af mit domæne. Spørgsmålet er bare hvad skal jeg erstatte /path/to/.htpasswd med for at det virker og har mellemrummet imellem "AuthUserFile" og "/path/to/.htpasswd" nogen betydning?

sådan her ser .htaccess'en ud jeg fik fra apachefreaks.com:

AuthType Basic
AuthName "Members Only"
AuthUserFile /path/to/.htpasswd
require valid-user
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. april 2006 - 13:29 #1
Du skal bruges B-one's UNIX path. Dvs følgende i stedet for "/path/to/":

/customers/ditdomæne/ditdomæne/httpd.www/
Avatar billede showsource Seniormester
05. april 2006 - 13:29 #2
/path/to/ skal være harddisk sti til roden af dit domæne.

Kan evt. findes med PHP

<?php
echo $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"];
?>

Og husk at bruge / og IKKE \ i din .htaccess
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. april 2006 - 13:34 #3
Du får lige et eksempel:

AuthUserFile /customers/minside.dk/minside.dk/httpd.www/mappe-på-min-side/.htpasswd

I ovenstående eksempel henviser din .htaccess fil til password filen som ligger i "www.minside.dk/mappe-på-min-side/"
Avatar billede runeryberg Nybegynder
05. april 2006 - 14:10 #4
ok, nu prøvede jeg at sætte følgende ind i min .htacces: AuthUserFile /customers/minside.dk/minside.dk/httpd.www/mappe-på-min-side/.htpasswd

...og det virker!

Den åbner så bare ikke den htm jeg har derinde, men spørger i stedet om jeg vil gemme den ene af de .zip jeg linker til.
skal man bede .htaccess om at linke til en html efter login?
Avatar billede showsource Seniormester
05. april 2006 - 14:14 #5
Det er jo fordi du følger et link til en zip, og ikke blot til dir'et.
Avatar billede runeryberg Nybegynder
05. april 2006 - 14:20 #6
hmmm, det skulle det ikke være.
Den her er med login'en:
http://www.runeryberg.com/Client/download.htm

Den her er en tilsvarende uden login:
http://www.runeryberg.com/download/download.htm
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. april 2006 - 14:30 #7
Jeg kan ikke se hvorfor den skulle linke til zip-filen, medmindre du har sat den til det. Prøv derfor at checke dine links.

Hvis problemet ikke løser sig, kunne du evt. give os en "prøveadgangskode", så vi kan se hvad du mener.
Avatar billede showsource Seniormester
05. april 2006 - 14:31 #8
Der er nu password på begge to!
Avatar billede runeryberg Nybegynder
05. april 2006 - 14:33 #9
ah-haha, ja, sorry! Det var min html der var lidt fucked. Men, nu virker det som det skal det hele. tak for hjælpen. Vil i begge have point for den her?
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. april 2006 - 14:34 #10
fint... jo tak, det ville da være dejligt...
Avatar billede showsource Seniormester
05. april 2006 - 14:38 #11
jo tak