Avatar billede amiedk Nybegynder
05. april 2006 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering af hjemmeside

Hejsa
Vi er igang med at lave en hjemmeside til vores intranet. Den skal automatisk stå og opdatere hver 3 min, da den skal stå og køre info på en storskærm. Er der ikke en html kode man kan sætte ind som automatisk gør dette ?? jeg mener jeg har set det før, man kan ikke huske det.

Håber der er en klog person, der lige kan hjælpe mig :-)

Mvh
Malene
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2006 - 00:04 #1
<ole>

<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="180; URL=http://www.domain.dk/side.html">

/mvh
</bole>
Avatar billede amiedk Nybegynder
06. april 2006 - 09:49 #2
Hejsa
Lyder rigtigt lækkert, men det virker ikke ?? Kan det være fordi siden ligger på vores interne drev og ikke er en webside ??

Her er min kode:

<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10; URL=\\Apowerfil\tr-itt\SLA\Status.htm">
<title>Status side</title>
</head>
<body>

<p>Dette er en test</p>
<p>Test 2</p>

</body>
</html>

Nogen der kan se hvad der er galt ??
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2006 - 20:24 #3
Jeg har ikke været her det sidste stykke tid ... derfor først svar nu  :)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10; URL=file:///C:/Documents%20and%20Settings/Ole%20Clausen/Skrivebord/test2.html">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>TITLE</title>
</head>
<body>

<script type="text/JavaScript">
    document.write( new Date().getTime() + "<br>" )
    document.write(location.href)
</script>

</body>
</html>

- virker fint, hvis der i adresselinjen står:
  file:///C:/Documents%20and%20Settings/Ole%20Clausen/Skrivebord/test2.html

Altså kald med file-protokollen - og kald hele stien i meta'en (også via file-protokollen). Så burde det ikke kunne gå galt  ;o)
Avatar billede amiedk Nybegynder
19. april 2006 - 22:02 #4
Hejsa
Tak tak .. jeg vil prøve det af når jeg kommer ind på arbejdet på mandage :)