Avatar billede big_ossi Nybegynder
05. april 2006 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejler ved upload af billeder og tilføjelse til mysql DB

Har denne kode til at uploade og tilføje tekst og op til 5 billeder til min mysql.. den tilføjer fint teksten men når den går i gang med billed delen køre den bare i gennem 5 gange og tilføjer intet eller uploader til serveren.

Kan ikke finde ud af hvor dælen det går galt. så håber der er nogen som kan hjælpe lidt.

koden er her:
----------------tilfoj.php-------------------------------

<?php
include "include/top.php";
// tilføjer bilen ;)<br />
if($_POST['tilfoj'] !="") {//1
foreach ($_POST as $key => $val) {
        $$key = $val;
    }
mysql_query("INSERT INTO mine_biler (
        uid,
        tid,
        bil,
        argang,
        motor,
        heste,
        undervogn,
        falge,
        styling,
        ice,
        udstyr,
        btext,
        fremtid)
        VALUES (
        '". $_SESSION['brugerid'] ."',
        '1',
        '". $_POST['bil'] ."',
        '". $_POST['argang'] ."',
        '". $_POST['motor'] ."',
        '". $_POST['heste'] ."',
        '". $_POST['undervogn'] ."',
        '". $_POST['falge'] ."',
        '". $_POST['styling'] ."',
        '". $_POST['ice'] ."',
        '". $_POST['udstyr'] ."',
        '". $_POST['btext'] ."',
        '". $_POST['fremtid'] ."');") or die(mysql_error());
        $bil_id = mysql_insert_id();
    echo"$bil_id <br> Vent et øjeblik..<br>";

for ($i=0;$i<6;$i++) {
if (is_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'][$i]) && $_FILES['img']['tmp_name'][$i] != ""){
    $upload_bibliotek = "data/minbil";
    $fra = $_FILES["img"]["tmp_name"][$i];
    $oprindeligtnavn = $_FILES["img[]"]["name"][$i];

    $upload_filename = $_SESSION['brugerid'] ."_". time() .".jpg";
    $til2 = $upload_bibliotek . "/thumb/". $upload_filename;
    $til3 = $upload_bibliotek . "/". $upload_filename;

    $size = getimagesize($_FILES["img"]['tmp_name'][$i]);

    $new_w2 = 125; //annThumb størrelse
    $new_h2 = 100; //annThumb størrelse

    $dst_img2 = ImageCreateTrueColor($new_w2,$new_h2);

    if($_FILES["img"]["type"] == "image/jpeg" || $_FILES["img"]["type"] == "image/pjpeg" || $_FILES["img"]["type"] == "image/jpg")
    {
        $fh=fopen($til2,'w');
        fclose($fh);
        $fh=fopen($til3,'w');
        fclose($fh);

        $src_img2 = ImageCreateFromJpeg($_FILES["img"]['tmp_name'][$i]);
        ImageCopyResampled($dst_img2,$src_img2,0,0,0,0,$new_w2,$new_h2,ImageSX($src_img2),ImageSY($src_img2));

        $filename2 = $til2;
        ImageJpeg($dst_img2, $til2);

        move_uploaded_file($fra,$til3);

    } // intet billede så
    else {
        $upload_filename = "nopic.jpg";
} //så slut

} // billed del slut
    mysql_query("INSERT INTO mine_biler_pics (bilid, filename) VALUES ($bil_id, '$upload_filename')") or die(mysql_error());
                echo "Løkke kørt igennem";
        } // for løkke slut

        }//1?>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

<form id="tilbil" name="bil" method="post" action="">
<br />
<table width="380" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td colspan="2" bgcolor="#CCCCCC" class="alm_txt"><strong>Tilf&oslash;j et k&oslash;ret&oslash;j: </strong></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="121" class="alm_txt">&nbsp;</td>
    <td width="329" class="alm_txt">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Bil / m&aelig;rke </td>
    <td class="alm_txt"><input name="bil" type="text" id="bil" size="42" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">&Aring;rgang:</td>
    <td class="alm_txt"><input name="argang" type="text" id="argang" size="42" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Motor:</td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="motor" cols="41" rows="4" id="motor"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Heste:</td>
    <td class="alm_txt"><input name="heste" type="text" id="heste" size="42" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Undervogn:</td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="undervogn" cols="41" rows="4" id="undervogn"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">F&aelig;lge / d&aelig;k: </td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="falge" cols="41" rows="4" id="falge"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Styling:</td>
    <td class="alm_txt"><input name="styling" type="text" id="styling" size="42" />
      <textarea name="textarea7" cols="41" rows="4" id="textarea7"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">ICE:</td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="ice" cols="41" rows="4" id="ice"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Udstyr:</td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="udstyr" cols="41" rows="4" id="udstyr"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Beskrivelse:</td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="btext" cols="41" rows="4" id="btext"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Planer for fremtiden: </td>
    <td class="alm_txt"><textarea name="fremtid" cols="41" rows="4" id="fremtid"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="alm_txt">&nbsp;</td>
    <td class="alm_txt"><input name="add" type="hidden" id="add" value="yes" /></td>
  </tr><?
for ($i=1;$i<6;$i++) {
?>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Billede:</td>
    <td class="alm_txt"><input name="img[]" type="file" class="file" id="img[]" style="width:250px" size="20" /></td>
  </tr><?
}
?>
  <tr>
    <td colspan="2" class="alm_txt">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" class="alm_txt"><div align="center">
      <input name="tilfoj" type="submit" class="knap" id="tilfoj"  value="Opret mit k&oslash;ret&oslash;j" />
    </div></td>
  </tr>
</table>
</form>
<?php
include "include/bund.php";
?>
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. april 2006 - 10:51 #1
Du skal have et felt til hvert billed du vil uploade... og så skal du sørge for at din php.ini fil er sat til du kan uploade mere end 2mb da det kun vil give 400kb til hvert billed.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. april 2006 - 10:54 #2
Du skal også til have tilføjet følgende parameter til dit form tag.

enctype="multipart/form-data"

Så den kommer til at se sådan her ud.
<form id="tilbil" name="bil" method="post" action="" enctype="multipart/form-data">

Det skulle kunne løse dit problem, bare glem min første kommen tar til at starte med...
Avatar billede big_ossi Nybegynder
05. april 2006 - 11:35 #3
Hey. det hjalp da en del og rette til
<form id="tilbil" name="bil" method="post" action="" enctype="multipart/form-data">

nu fylder den da noget i db'en men det er 5 gange nopic.jpg
og ikke de 4 billeder jeg have valgt.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. april 2006 - 11:43 #4
Ja hvis den tager det første billed du har valgt og lægger ind i alle felter skal du nok tage og lave et Upload billed input felt til hvert billed...
Avatar billede big_ossi Nybegynder
05. april 2006 - 11:53 #5
har den if  som tjekke og der er noget i felterne og er der ikke noget i dem så skal den fylde med onpic.jpg

Kan være jeg skulle droppe den.. måske
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. april 2006 - 13:48 #6
<?
for ($i=1;$i<6;$i++) {
?>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Billede:</td>
    <td class="alm_txt"><input name="img<?php echo $i; ?>" type="file" class="file" id="img<?php echo $i; ?>" style="width:250px" size="20" /></td>
  </tr><?
}
?>

Har lavet en lille rettelse til din kode så image fleterne kommer til at hedde noget forskelligt...
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
05. april 2006 - 16:35 #7
<?
for ($i=1;$i<6;$i++) {
?>
  <tr>
    <td class="alm_txt">Billede:</td>
    <td class="alm_txt"><input name="img<?php echo $i; ?>" type="file" class="file" id="img<?php echo $i; ?>" style="width:250px" size="20" /></td>
  </tr><?
}
?>
Den looper 5 gange og ligger bilid ind men ikke filename ? nogen ideer ?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. april 2006 - 18:08 #8
dobbelt bruger?

Ja du skal self rette dit script som lægger billeder ind... hvis jeg skal give et eksempel på det bliver det i morgen, bruger afterne sammen med damen...

Men kigger lige forbi igen i morgen tidlig.
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 02:07 #9
nope fik lige pkorsgaard til og skrive da mit net gik ned han er med i sitet vi havde problemer med ;)

lukker
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
17. juli 2006 - 10:21 #10
Fik du løst dit problem?
Avatar billede big_ossi Nybegynder
27. juli 2009 - 14:51 #11
Net-base.dk > pkorsgaard fik dit forslag til at virke og har glemt alt om indlæget men tror det er på tide at lukke.

hvs du lægger et svar ;)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
27. juli 2009 - 18:43 #12
svar.