Avatar billede scientific Praktikant
04. april 2006 - 23:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Styresystem installeret 3 gange ?

Jeg har lige formateret en computer og installeret windows XP Media Center.
Jeg havde lidt bøvl under formatering/installation af windows og jeg tror jeg har fået installeret windows 3 gange.
Hver gang computeren starter op skal jeg vælge hvilket styresystem jeg ønsker at starte op med.
Jeg kan vælge mellem Windows XP Media Center 3 gange - de er altså umiddelbart ens.

Hvordan får jeg slettet de 2 jeg ikke bruger for at frigøre plads og spare mig selv for bøvlet med at skulle vælge styresystem ved opstart?
Avatar billede jacla Nybegynder
05. april 2006 - 00:07 #1
Det har du. du skal under installationen næste gang vælge at formatere C:drevet.
Og vælge den samme mappe til din nye installation

Du kan evt. bruge Partition Magic eller Diskhåndteringen, til at kontrollere dine drev.

? Hvor mange Windows og i386 mapper har du på dit C-drev?

MVH

Jan
Avatar billede scientific Praktikant
05. april 2006 - 15:44 #2
Installation næste gang ? hvilken næste gang ? skal jeg starte forfra ?

Jeg har ikke skullet vælge nogen mappe til installationen.

Hvorfor skal jeg kontrollere mine drev ?

Der er 1 "windows"-mappe, men så er der også en "Windows.0"-mappe - hver af dem indeholder en mappe ved navn i386 under stien C:\Windows\Driver Cache\i386

Den 3 windowsinstallation som vises ved opstart kunne godt være fra D-drevet, hvor jeg muligvis også fik win installeret, men det har jeg formateret efter jeg fik computeren op at køre. Drevet er helt tomt nu.
05. april 2006 - 16:18 #3
Avatar billede jacla Nybegynder
05. april 2006 - 16:21 #4
Hvis dit styresystem virker skal du ikke.

Du kan højre-klikke på "Denne Computer" => Egenskaber => Avanceret =>indstillinger for Start og Genoprettelse => fjern flueben i den øverste firkant.

Nu skulle du du få vist et styresystem i opstarten.

MVH

Jan C
Avatar billede scientific Praktikant
05. april 2006 - 17:17 #5
Jeg kan se 3 styresystemer inde i start og genoprettelse. - Hvis jeg nu fjerner fluebenet som du skriver - hvordan får jeg så ryddet op på computeren så jeg ikke har 2(eller 3) styresystemer liggende og fylde?

Er det letteste at formatere hele lortet igen ? jeg har ikke installeret nogen programmer eller noget endnu.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. april 2006 - 21:11 #6
Systemmechanic 3 4 eller 5 kan finde dublicate files.

Hvis der ligger en masse systemfiler 2,3 eller fire gange så kan du fjerne de ældste.

Systemmechanic kan sammenligne: navn , størrelse og dato på filerne.

Du kan også gøre det med totalcommander.

MVH

Jan C
Avatar billede scientific Praktikant
05. april 2006 - 21:12 #7
Ok - tak for hjælpen - jeg finder ud af hvordan jeg grejer den herfra.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. april 2006 - 22:03 #8
velbekomme
Avatar billede jacla Nybegynder
05. april 2006 - 22:04 #9
Skulle det være en anden gang :-)