Avatar billede feodor Nybegynder
04. april 2006 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Husleje før/efter skat?

Sidder med en opgave i finansiering og er blevet i tvivl om noget basalt. Håber nogen kan hjælpe hurtigst muligt...

Et beløb man betaler i husleje er det før eller efter skat? Altså hvis jeg indbetaler 3000 hver måned skal dette beløb vil man så sige det er opgivet før eller efter skat?

Så simpelt er det!
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:49 #1
Det er blot en alm regning du skal betale med dine penge du får efter skat.

Det du skal huske på er at det findes netto og brutto husleje priser. netto er det laveste og brutto er med udgifter.

du kan kigge på http://edc.dk/ de har priser for huse hvor du kan sammenligne
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:50 #2
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:53 #3
så svaret vil nok være

Bruttoydelsen er den månedlige udgift før skat
Nettoydelsen er den månedlige udgift efter skat.
Avatar billede feodor Nybegynder
04. april 2006 - 16:01 #4
ja problemet er at jeg sidder og skal tilbagediskontere nogle beløb. Problemet er om jeg skal bruge en nominel rente eller en skattekorrigeret nom. rente.
Det er bla. en udgift til husleje. Den er vel opgivet brutto?

Dermed er betragtningen i denne sammenhæng før skat?
Avatar billede feodor Nybegynder
04. april 2006 - 16:10 #5
men ok dit svar er accepteret, men flere inputs modtages gerne!
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 16:12 #6
Så meget har jeg ikke styr på det. men min fornuft siger at det må være med brutto da husleje omfatte total beløb hvilket somregl er incl garageleje, a/b Ordning, elafgift,varmebidrag osv.
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 16:14 #7
du kunne evt´prøv at ringe til en bolig udlejlingsfirma  og høre deres bogholderi hvad man skal gøre. det har de nok ikke noget mod at gøre
Avatar billede drbean Nybegynder
05. april 2006 - 07:32 #8
Når man låner penge i banken får man et fradrag over sin skat. Brutto er før man trækker det fradrag fra, netto er efter...

Hvis det er leje vi snakker om, er det en normal ydelse du betaler for, og du kan ikke trække skat fra.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 07:46 #9
så det tyder vel på at du tager den aktuelle husleje med det fulde beløb og derfra tilbage kontere det beløb kunden skal have. eks husleje på 6000 kr kunde skal ha ½ delen igen så tilbage kontere man de 3000 kr. da kunden har betalt for el akonto varme. osv. det lyder mest realistisk
Avatar billede drbean Nybegynder
05. april 2006 - 08:06 #10
Kunden skal ikke have noget igen. Man betaler en husleje. Nogen steder er denne husleje ink. forbrug. Hvis det er uden forbrug kommer dette oven i, og har ingenting med huslejen at gøre.