Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 15:14 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

ram problem

Har købt nogen elixir pc3200 400mhz til lillebroderens comp. Den skal egentlig have pc2700 333mhz men regnede ikke med det var noget problem.
Computeren starter fint og går ind i windows men efter højst 15 min fryser alt og den skal slukkes på power sw.
Kommer han de gamle ram i virker alt fint. Har prøvet med 1 blok af gangen med samme resultat..
Jeg er selv nået frem til 2 forslag.
1. enten kan rammene bare ikke køre 333mhz
2. eller maskinen vil kun køre med specifikke ram mærker.

Det er en medion aldi comp, ved ikke hvor specifikke deres krav til ram mærker er.

Håber i kan hjælpe med forslag, evt nogen der ved noget om medion og ram mærker
Avatar billede torben_beo Nybegynder
04. april 2006 - 15:17 #1
det tyder på at det fordi dit bundkort ikke understøtter så hurtige ram
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 15:20 #2
i de fleste tilfælde vil rammene da bare køre en lavere hastighed
Avatar billede ladyhawke Novice
04. april 2006 - 15:25 #3
Hvis du har mulighed for at afprøve rammene i en maskine som understøtter 400Mhz ville det være toppen
Avatar billede torben_beo Nybegynder
04. april 2006 - 15:29 #4
det er jo ikke lige til at teste, da det helt kommer anpå dit motherboard.
som regl er det som drgonzo siger, nemlig at den kører med lavere hastighed, men det er ikke noget man kan se generalt
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 15:30 #5
De er testet i en anden maskine uden problemer
Avatar billede torben_beo Nybegynder
04. april 2006 - 15:35 #6
præsist.. det underbygger bare at det er dit motherboard ...
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 15:37 #7
det er jo ikke sikkert.. og hvad er problemet med motherboardet? Kan det ikke sænke hastigheden på rammene eller er det fordi det ikke vil køre med det mærke ram? Leder efter noget lidt mere specifikt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 15:38 #8
kan også være fordi det er de billigste ram på markedet og de bare ikke kan køre 333mhz
Avatar billede torben_beo Nybegynder
04. april 2006 - 15:40 #9
se du siger det jo lidt selv.. billig ram - billig computer.. Der kan være mange ting som skyldes det...
Man kan sagtens få systemmer der kan finde ud af den slags - men så koster de jo nok en lille smule mere..
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 15:44 #10
en computer til 10.000 synes jeg ikke er billig. Mangler stadig noget konkret, der ikke bare er en tilføjelse til det jeg selv er nået frem til :)
Avatar billede gratis Nybegynder
04. april 2006 - 17:15 #11
har du tjekket i bios hvad indstillingerne er sat til der ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2006 - 22:22 #12
de er sat til auto
Avatar billede gratis Nybegynder
04. april 2006 - 22:26 #13
ok, er det muligt at sætte det til den hastighed som du ved fungere ? så er det måske en idé at prøve.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. april 2006 - 10:27 #14
nu har jeg fundet løsningen. snakkede med medion i tyskland. Deres bundkort er kun kompatible med meget få mærker ram da de bruger en spænding på rammne som ikke er standard. Derfor foreslår de Samsung pc2700 333mhz til det bundkort der her er tale om.

Tak for jeres gode indlæg. Lig svar så er der lidt point for de gode forsøg :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. april 2006 - 21:32 #15
har nu selv haft computeren mellem fingrene.. Gik ind i bios og indstillede ram til 333mhz i stedet for timing via spd så virkede skidtet fint..

Gratis - mangler stadig et svar fra dig..

lader lige stå et par dage endnu
Avatar billede gratis Nybegynder
12. april 2006 - 00:05 #16
Hej, herligt du fik det til at virke :) jeg samler ikke på point så dem fordeler du som du synes.Go Påske :0)