Avatar billede krestenbanke Nybegynder
03. april 2006 - 22:08 Der er 2 kommentarer

Scanne harddisk for slettede filer

Er der nogen, der har erfaring med funktioner i java, med hvilke man kan scanne harddisken for slettede filer?
Har googlet lidt rundt, men kan ikke finde nogen indgang til det.

Angiveligt er det således, at slettede filer ikke slettes på harddisken, når files slettes i operativ-systemet. I stedet er det referencen til filen i selve operativ-systemet, der slettes.

Er der nogen måde at scanne harddisken for de filer/mapper, som ikke længere kan ses fra operativ-systemet?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2006 - 22:18 #1
du skal vel ned og snaske i recycled ...

Java er naeppe det bedste sprog til noget saa windows specifikt kode
Avatar billede elster Nybegynder
04. april 2006 - 10:34 #2
Ren Java kan ikke bruges, hvis du også vil finde slettede filer der ikke længere er i "Skraldespanden/Recycle". Hvis du vil benytte Java til dette formål, skal du nok bruge en JNI (Java Native Interface) DLL (skrevet i C/C++), og kalde funktioner i denne DLL for at finde de slettede filer..

Se f.eks.:
http://www.mail-archive.com/devinfo@lists.e-smith.org/msg07467.html
(ovenstående er dog vidst nok til linux)