Avatar billede solsorten Praktikant
02. april 2006 - 22:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bedste navigationssystem i 2006?

Jeg kører meget i mit job - og er træt af at køre forkert :(

Derfor skal jeg have et navigationssystem. Det skal kunne:
- danske og tyske kort
- bærbart, dvs. kunne fungere udenfor bilen
- TMC
- bluetooth: gerne, hvis det er en fordel, når man kører?
- Voice command: gerne, det må da være en fordel??
- nemt at indtaste adresser på - gerne med adressegenkendelse efter de første bogstaver.

Derudover måtte det MEGET gerne også kunne klare
- email

Jeg har læst tekniske specifikationer til jeg har fået ondt i øjnene. Men hvad skal jeg vælge? Og hvorfor?
Eller kender en af jer et link til et sted, hvor der er lavet en sammenligning af funktionalitet?

På forhånd tak!
Solsorten
www.roskildebb.dk
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
03. april 2006 - 09:18 #1
Jeg har en Garmin Streetpilot Nüvi 350, den har så ikke BT og kan ikke sende mails, men det kan min telefon, så der er der "dækning".
Avatar billede robotten Praktikant
03. april 2006 - 13:04 #2
Avatar billede robotten Praktikant
03. april 2006 - 13:07 #3
Husk at den skal være mobil, dvs. at du skal kunne tage den med dig ud af bilen. Er selv kommet til at købe en pda i sin tid, der er afhængig af fysisk forbindelse til GPS enheden. Det er en kedelig og unødvendig forhindring.
Avatar billede solsorten Praktikant
04. april 2006 - 01:07 #4
Jeg har netop forsøgt at søge på PDA også - og så SmartPhones med GPS løsning.
Jeg bliver bare ikke klogere!!
Avatar billede solsorten Praktikant
04. april 2006 - 01:08 #5
Tak for linket - jeg har kigget på det. Men jeg er usikker på selve grundydelsen.... Dvs. er en ren GPS-anlæg den rigtige løsning? Jeg gider nemlig ikek slæbe rundt på en masse dimser. To ville være max.
Avatar billede robotten Praktikant
04. april 2006 - 08:19 #6
Her er et stort udvalg, også i mindre håndholdte gps versioner.
Avatar billede liebing Nybegynder
05. april 2006 - 19:26 #7
Jeg har en PDA med indbygget gps, det fungerer fint til navigation. Den har dog ikke mulighed for at sende mail, men det kan den med en forbindelse til en telefon via bt.

Den løsning kan jeg anbefale, da man også får mange andre gode funktioner i en pda :)
Avatar billede solsorten Praktikant
05. april 2006 - 21:31 #8
Og så kommer jo så det næste spørgsmål....
Hvilken PDA - er det en HP Ipaq? Eller en Qtek?
Avatar billede liebing Nybegynder
05. april 2006 - 22:34 #9
Hvilken PDA? Det er et af livets store spørgsmål.

Jeg er forholdsvis ny på PDA området, så jeg ved ikke hvad du skal vælge. Men jeg har en Asus MyPal A636. Den har indbygget gps, wifi, ir og bt - alt hvad man behøver i en pda. Denne model kan jeg kun anbefale, dog uden rigtig at have noget at sammenligne med.

Jeg har installeret Tomtom 5 til navigation, men der er selvfølgeligt mange andre muligheder.
Avatar billede solsorten Praktikant
07. april 2006 - 11:10 #10
Nu får jeg en Nokia 9300 på prøve.... Måske med navigationsudstyr downloadet - ellers forsøger jeg at kombinere med en BILLIG navigationsdims.
Melder tilbage.....
Avatar billede f.greibe Nybegynder
04. maj 2006 - 16:45 #11
Hej Jeg kan se det et gammelt inlæg men vil lige sige at X-road et Dansk navigationssystem fra Ry ved Silkeborg .
Jeg har aldrig været der, men jeg bruger X-Road3 med nye kort gps modtager for TMC og det virker bedre end TOMTOM og så er TMC gratis jeg bruger IPAQ
men har venner der bruger siemens der også duer men husk at gps modtager skal være for TMC
MVH F.Greibe