Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:08 Der er 11 kommentarer

php mysql ny database

Jeg har et cms system skrevet i pkp, brugt smarty, jeg brændte dengang systemet ud på en cd for at have en backup, og self går serveren ned og systemet slettes.. Yes tænker jeg så, for jeg har jo det hele på en cd :D, ligger hele skidtet op på mit hotel, og så slår det mig at jeg mangler hele databasen :S alt det gamle indhold er ligemeget, men skal jo bruge tabeller os det hele..
Er det muligt at læse ud af koden hvordan databasen skal se ud?
Eller er der eventuelt en der kan hjælpe`?

På forhånd mange tak
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 16:13 #1
Selvfølgelig er det muligt ud fra filerne at se datastrukturen, men det vil tage noget tid afhængig af omfanget af SQL forespørgelser.
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:13 #2
Er der ikke en nemmere måde, er ik så godt til det med databaser :D
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 16:17 #3
Ikke andet at kigge i sin kode og se hvad man har lavet.
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:18 #4
Problemet er så at det ikke er mig der har lavet det ;P og kan godt læse mig frem til at der f.eks skal være en tabel med id, navn, dato og tid, men om de skal hedde INT eller TEKST det forstår jeg ik meget af :S
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 16:21 #5
Hvis det er et Standard CMS system, vil jeg da tro at der ligger en install fil som kender til Database konfigurationen.
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:24 #6
i mappen "includes" er der en fil der hedder functiond.php, der burde alle funktionerne ligge, så som:

function getStatus($id) {
    global $prefix;
    $query = mysql_query("SELECT name FROM ".$prefix."membergroups WHERE id = '$id'");
    $result = mysql_fetch_array($query);
    return $result['name'];
Avatar billede whatever Nybegynder
02. april 2006 - 16:38 #7
Hvad er det for et CMS? Et standard CMS eller et home made?
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:41 #8
En der har lavet det til mig
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:41 #9
Avatar billede whatever Nybegynder
02. april 2006 - 16:52 #10
Jeg tror kun du har to muligheder:

1. Kontakte personen der her lavet systemet. Det kunne være han havde database-strukturen liggende.

2. Manuelt gå i gang med at bygge databasen op.
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
02. april 2006 - 16:54 #11
Hmm, træls, kan ik finde ud af det :P Men det er der jo ik noget at gøre ved.. Men tak for hjælpen