Avatar billede Dazzle Novice
02. april 2006 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte i database via en PHP-class

Hej..

Jeg har lavet en database class i PHP.. Jeg mangler en funktion som indsætter data i en tabel, som f.eks. InsertInto('tabelnavn', 'value') Jeg kan ikke gennemskue hvordan den skal se ud, så er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 16:23 #1
skitseret eksempel:

$con = mysql_connect("xxx", "xxx", "xxx") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxx") or die(mysql_error());
mysql_query("INSERT INTO xxx(xxx,xxx) VALUES(xxx,xxx)") or die(mysql_error());
mysql_close($con);
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
02. april 2006 - 17:08 #2
Arne > jeg tror han mener hvordan en decideret insert-funktion skal se ud i hans klasse.

bed > du kan fx gøre det således:

<?php
class sql {
    function query($query) return mysql_query($query);

    function insert($table_name, $values) {
        $this->query("INSERT INTO tablename (".implode(", ", array_keys($values)).") VALUES('".implode("', '".$values)."')");
    }

$sql new sql();

$values = array(
    "username" => "Buksetrold",
    "password" => "bussemand"
);
$sql->insert($users, $values);
?>

Det er ikke testet men håber du kan se meningen/princippet med det.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 17:14 #3
måske
Avatar billede Dazzle Novice
02. april 2006 - 17:27 #4
Tak razmus, det virker perfekt :)
Avatar billede Dazzle Novice
02. april 2006 - 19:23 #5
Tak razmus, det virker perfekt :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
03. april 2006 - 00:08 #6
Det var da så lidt :)