Avatar billede senj Nybegynder
04. maj 2001 - 10:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

ODBC connection vil ikke slippe

Jeg connecter til en Access database via ODBC. Problemet er, at jeg efter at have kaldt siden første gang uden problemer, så kan jeg ikke refreshe siden før der er gået ca. 4-5 minutter. Hvis jeg forsøger får jeg en fejl Error Type: Provider (0x80004005)unspecified error /mouse/mouse_deal.asp, line 29.

Det virker som om at jeg ikke får lukket forbindelsen eller noget i den stil!

Hvad skyldes det?
Avatar billede senj Nybegynder
04. maj 2001 - 10:16 #1
Jeg har naturligvis rs_aftaler.Close(); i min kode!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 10:17 #2
Prøv:

rs_aftaler.Close
Set rs_aftaler = Nothing
Avatar billede senj Nybegynder
04. maj 2001 - 10:23 #3
Hjalp ikke!
Avatar billede brian Nybegynder
04. maj 2001 - 10:25 #4
hvad med lidt kode ?
Avatar billede senj Nybegynder
04. maj 2001 - 10:28 #5
så gerne hr. :-)

<% @LANGUAGE = JavaScript %>

<%
rs_aftaler = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\");
get_aftaler = \"SELECT leverandor.L_id, leverandor.leverandor, mus.M_id, mus.navn, mus.model, mus.model_nr, mus.hand, mouse_deal.Md_id, mouse_deal.init, mouse_deal.status, mouse_deal.dato_udlaan, mouse_deal.dato_retur, mouse_deal.rykket_dato, mouse_deal.kommentar FROM leverandor, mouse_deal, mus WHERE mus.m_id = mouse_deal.mus_id And mus.lev_id = leverandor.l_id;\"

%>

<html>
<head>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"ebbecss.css\">
<title>Musse udlån</title>
</head>

<body>

                <table border=\"1\" align=\"center\" cellspacing=\"0\">
              <tr>
                <td width = \"20\"><h2>Init</h2></td>
                <td width = \"80\"><h2>Status</h2></td>
                <td width = \"80\"><h2>Udlånt dato</h2></td>
                <td width = \"80\"><h2>Retur dato</h2></td>
                <td width = \"80\"><h2>Rykket dato</h2></td>
                <td width = \"80\"><h2>Kommentar</h2></td>
                </tr>

                <%
          rs_aftaler.Cursortype = 1;
                rs_aftaler.Open(get_aftaler,\"mouse\");

                while(!rs_aftaler.EOF)
              {%>

                <%
        init = rs_aftaler(\"init\");
                status = rs_aftaler(\"status\");
                dato_udlaan = rs_aftaler(\"dato_udlaan\");
                dato_retur = rs_aftaler(\"dato_retur\");
                rykket_dato = rs_aftaler(\"rykket_dato\");
                kommentar = rs_aftaler(\"kommentar\");
                mus_id = rs_aftaler(\"m_id\");
                navn = rs_aftaler(\"navn\");
                leverandor = rs_aftaler(\"leverandor\");
                %>
                        <tr>
                        <td colspan = \"8\"><h2><a href=\"getmouse.asp?id=<%Response.write(mus_id)%>\"><%Response.write(navn)%></a></h2></td>
                          </tr>
                        <form>
                        <tr>
                        <td><input type = \"text\" size = \"6\"  value = \"<%Response.write(init)%>\"></td>
                        <td><input type = \"text\" size = \"10\" value = \"<%Response.write(status)%>\"></td>
                        <td><input type = \"text\" size = \"10\" value = \"<%Response.write(dato_udlaan)%>\"></td>
                        <td><input type = \"text\" size = \"10\" value = \"<%Response.write(dato_retur)%>\"></td>
                        <td><input type = \"text\" size = \"10\" value = \"<%Response.write(rykket_dato)%>\"></td>
                        <td><input type = \"text\" size = \"30\" value = \"<%Response.write(kommentar)%>\"></td>
                        <td><input type = \"button\" class = \"button\" value = \"Opdater\"</td>
                        </tr>
                        </form>
                <%
                rs_aftaler.MoveNext();
                }
                %>
                </table>
<%
rs_aftaler.Close;
%>
      </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede brian Nybegynder
04. maj 2001 - 10:41 #6
ØV - jeg HADER java ! (nok mest fordi jeg ikke kender det så godt)

Hvis du bruger cursortype skal du så ikke også bruge locktype ???
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 10:45 #7
ja mit svar går også ud fra brug af VBScript
Avatar billede mascot Nybegynder
04. maj 2001 - 11:14 #8
også mig :-)
Avatar billede knisse Nybegynder
04. maj 2001 - 11:24 #9
Senj
jeg lagde for nogle dage siden dette spørgsmål ind: http://www.eksperten.dk/spm/67443.
Jeg har endnu ikke fundet et svar på det, men det ser ud til at du kan hjælpe mig.

Når du har tid, gider du prøve at kigge på det?

//kris
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. maj 2001 - 18:30 #10
Du bruger denne
<%
rs_aftaler.Close;
%>

Men i jsp skal du bruge

rs_aftaler.Close();

Mener jeg ;-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. maj 2001 - 18:31 #11
Og for sikkerheds skyld

rs_aftaler.Close();
Set rs_aftaler = Nothing();
Avatar billede senj Nybegynder
07. maj 2001 - 11:01 #12
bojohansen >> Jeg bruger rs:aftaler.Close() - men set rs_aftaler er VB og jeg laver det jo i JS.

Jeg tror nu ikke at det er det der er problemet. Tror det har noget med IIS´en eller ACCESS db´en at gøre!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. maj 2001 - 11:33 #13
Du har defineret Java i toppen af din side, derfor
rs_aftaler.Close();
Set rs_aftaler = Nothing();

I den kode du har postet her bruger du
rs_aftaler.Close;

Hvis du kører på en Win 2000 server, så kan man faktigst undlade at lukke sin record da W2K selv gør det når den er færdig med siden.

Avatar billede senj Nybegynder
07. maj 2001 - 12:04 #14
Så var den der sku!

cs=\"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\\\\inetpub\\\\wwwroot\\\\database\\\\mouse.mdb;Persist Security Info=False\";

Det er åbenbart ikke nok at specificere sin DB med en ODBC connection. ODBC´en har jeg ændret til OLEDB med specifik angivelse af basen og det virkede sørme!

I skal have tak for hjælpen - det løse ikke mit problem, men synes alligevel at ville belønne for indsatsen.

/senj