Avatar billede xhinde Nybegynder
01. april 2006 - 14:19 Der er 7 kommentarer

Hvilket grafikkort

Jeg ville gerne opruste min PC med et nyt grafikkort, men jeg ved ikke hvliket bedst ville passe til, jeg ville vide om der var nogle her som kunne give mig råd til det og måske også give et link til en shop som sælger det pågældende grafikkort. Mine specs er:

PC:
      PC type                                          ACPI Uniprocessor PC
      Operativ System                                  Microsoft Windows 2000 Professional
      OS Service Pack                                  Service Pack 4
      Internet Explorer                                6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          SPITT
      Bruger Navn                                      Administrator
      Logon Domain                                      SPITT
      Dato / Tid                                        2006-04-01 / 14:17

    Motherboard:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP, 2200 MHz (11 x 200) 3200+
      Motherboard Navn                                  ASRock K7VT4A+  (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
      Motherboard Chipset                              VIA VT8377A Apollo KT400A
      System Hukommelse                                512 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        AMI (07/19/04)
      Kommunikations Port                              Communications Port (COM1)
      Kommunikations Port                              ECP Printer Port (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        NVIDIA GeForce FX 5700VE  (256 MB)
      3D Acclerator                                    nVIDIA GeForce FX 5700VE
      Skærm                                            Samtron 76E/77E  [17" CRT]  (HJFT201626)

    Multimedie:
      Lydkort                                          Creative SB Live! 24-bit (SB0410) Sound Card

    Lager:
      IDE Kontroller                                    VIA Bus Master IDE Controller
      SCSI/RAID Kontroller                              D347PRT SCSI Controller
      SCSI/RAID Kontroller                              XMASSCSI SCSI Controller
      Floppy Drev                                      Floppy disk drive
      Disk Drev                                        Maxtor 6Y080L0  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Disk Drev                                        Maxtor 6Y120L0  (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Optisk Drev                                      DVDRW IDE 16X
      Optisk Drev                                      DVDRW IDE1008  (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
      Optisk Drev                                      Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
      SMART Harddisk Status                            OK
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2006 - 17:30 #1
Hvor stor strømforsyning har du?

Ellers vil jeg sige Nvidia 6600GT -> Nvidia 6800 er et ok valg til din maskine.
Men vær sikker på din strømforsyning kan trække sådan et kort.
Avatar billede xhinde Nybegynder
01. april 2006 - 19:54 #2
findes der andre måder at finde ud af på hvilket man har end at lukke comåuteren op?
Avatar billede xhinde Nybegynder
01. april 2006 - 19:58 #3
Beskrivelse            Værdi
Nuværende Strømkilde    230 VAC

mhh, hvis det siger noget...
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2006 - 20:12 #4
Nej :)
Den siger bare den bruger 230 volt vekselstrøm

Skal vide hvor mange watt strømforsyning er på.
Avatar billede xhinde Nybegynder
01. april 2006 - 20:23 #5
Codegen 3306 300W

Tvivler om det er nok, hvad ville der ske hvis man bygger et grafikkort i og strømforsyningen ikke kan trække den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2006 - 22:45 #6
Enten vil maskine ikke tænde eller også vil den køre meget ustabilt.
Avatar billede xhinde Nybegynder
02. april 2006 - 01:31 #7
men er en 300W nok så?