Avatar billede kukjxoxl Nybegynder
31. marts 2006 - 22:42 Der er 4 kommentarer

Super Computer (eller så tæt som muligt)

Jeg har fået til opgave af en ven at finde en "super computer". Han vil give 12.000kr for den. (13 hvis den er det hver)
Jeg selv har set på følgene 2:
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=14617&Type=4&ID=1

og

http://topdata.dk//product-config.asp?id=2383 med:
4GB Ram i stedet for den 1GB
300GB HDD i stedet for 200GB
Extra 7800 i SLI
ASUS A8N-SLI-PREMIUM i stedet for A8N5X bundkort
(Altså systemet på max via dem)

Hvis i har nogle bedre computerer eller en ide til hvadfor en jeg skal vælge så er et svar velkomment.. Skal have fundet den hurtigst muligt så der er masser af point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 01:12 #1
nu skriver du ikke hvad computeren skal bruges til så følgende bliver lidt
blandet

hvis han kan udnytte dual core så er en X2 4800+ betydeligt hurtigere end
en 3700

om det er 200, 250 elelr 300 GB diske er vel ret ligegyldigt, men 2
Western Digital Raptor diske i RAID 0 giver en forrygende disk
performance

minimum 2 GB RAM

hvis man går op i udseende så tror jeg at den sidste ser noget mere hot ud

og jeg har ingen anelse med hensyn til grafik kort
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 05:09 #2
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 01:55 #3
??
19. juni 2006 - 06:27 #4
Den enhed i et PC system som du bruger mest/hele tiden skal følgeligt være bedst - eller hyr ?

Jeg tænker her på SKÆRMEN + højtaler/forstærker

En 19-21" Fladskærm (eks Samsung famillien) kan anbefales...

Samt rimelig lydløs blæsersystem (CPU, PSU, Grafikkort) !!!