Avatar billede ahk05 Nybegynder
31. marts 2006 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vmw codec problemer

hej alle!

Jeg har et problem med at streame og afspille video af typen wmv. Det er video codec'et der er problemet, da lyden er god nok.

Videoen er helt grøn men nogle få steder hvor man kan se igennem til den rigtige video.

Har prøvet at fjerne alle codecs og installere nogle andre forfra. Har endda prøvet k-lite codec pack full! men intet hjælper :(

Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2006 - 17:47 #1
Avatar billede ahk05 Nybegynder
31. marts 2006 - 18:55 #2
den er så vidt jeg kan se med i k-lite. Prøvede dog at installere den oveni uden at det virkede :/

Bruger selv mplayer som æder alt - plus lidt mere :P

men problemet er at når jeg streamer wmv video fra en hjemmeside bruges windows media player som langt fra æder alt :/ så problemet er der stadig
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2006 - 19:04 #3
du kunne prøve at afinstallere mediaplayer via tilføj fjern...windows kompo...

og installere den nyeste version 10 et eller andet.

herefter starter du forfra med at installere de codec ud har brug for
prøv evt g-spot, som kan fortælle dig hvilke du mangler til en given fil. ved dog ikke om det gælder ved streaming.
http://www.headbands.com/gspot/
Avatar billede ahk05 Nybegynder
31. marts 2006 - 21:27 #4
virker som en desperat løsning som absolut ikke burde være nødvendig, men at geninstallere microsofts lort virkede rent faktisk... :P