Avatar billede dsj1972 Juniormester
31. marts 2006 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hjemmeside som kan editeres via browser alá 123hjemmesider.dk

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at lave et websted som gerne skulle have nogenlunde samme muligheder for editering som eks. www.123hjemmesider.dk har.
Det er så meningen at min kæreste som absolut ingen begreber har til programmering eller lign. og som syntes at Frontpage er lidt for uoverskuelig. Hun har selv prøvet 123hjemmesider.dk og det var hun glad for, men nu har vi fået vores eget domæne og derfor vil jeg gerne have lavet noget meget lig det som man ser på 123hjemmesider.

tænker at det nok er noget med CMS jeg skal igang med, men jeg ville egentlig herigennem gerne høre om der skulle være nogle som havde erfaringer og måske endda nogen som ligefrem viste hvilke slags 123hjemmesider har benyttet sig af.

Måske er det ikke lige det helt optimale sted at stille spørgsmålet, men kunne ikke lige finde anden placering.

Håber at kunne høste gode erfaringer på spm.

På forhånd tak!!!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. marts 2006 - 16:31 #1
Saa skal du anvende et Content management System det kan göre det for dig (der findes dog ogsaa andre metoder). Men et CMS ville vaere det nemmmeste.

mvh
Mads
Avatar billede dsj1972 Juniormester
31. marts 2006 - 16:34 #2
Hej Foxmulder;

Ja det var jeg også selv inde på at skulle bruge CMS, men det jeg er lidt ude efter er et CMS system som er meget lig 123hjemmesider.dk i skabelon og opsætning.
Har du nogen forslag til det???

Eller måske er jeg ude i noget hvor jeg selv skal oprette alle skabeloner og lign.???

Mvh dsj
Avatar billede madx Nybegynder
31. marts 2006 - 17:23 #3
der er flere muligheder...

gør-det-selv-gratis med http://www.cmsimple.dk/

købe sig til det hos www.dandomain.dk, der er flere udbydere af webhoteller med cms-systemer
Avatar billede madx Nybegynder
31. marts 2006 - 17:25 #4
og i lavprisenden til en 10'er pr. md inkl. CMS.... http://www.web10.dk/
Avatar billede alsc Nybegynder
31. marts 2006 - 18:47 #5
www.minisite.dk er også på banen.
Avatar billede domaz.dk Novice
31. marts 2006 - 19:04 #6
en ny og rigtig god løsning kunne være googles nye funktion.

http://pages.google.com/
Avatar billede madx Nybegynder
01. april 2006 - 07:17 #7
-> domaz, det kræver invitation at komme med og selve konceptet er stadig i beta-fasen under google labs

-> dsj31, uanset hvad du kaster dig over - så vær opmærksom på om du kan have eget domæne, sådan som du ønsker det og om du kan blive serviseret. måske skal du vælge 2-3 stykker ud og spørge rette sted om folk har negative erfaringer, måske i nyhedsgrupper - eller søge på deres navne i nyhedsgrupper

håber det hjælper dig videre :-)
Avatar billede domaz.dk Novice
01. april 2006 - 07:53 #8
madx: mange af googles servicer er i beta facen, men fungerer stadig rigtig godt.

dsj31: du kan bare skrive hvis du vil have en invitation.
Avatar billede madx Nybegynder
01. april 2006 - 08:13 #9
domaz - dsj31 skriver at han netop har købt eget domæne og gerne vil gøre brug af dette

mht. google's invitationer, så har jeg ikke prøvet den funktion du henviser til, men der var anselig kø til gmail, da den var i beta og mht. google analytics skal du regne med et års ventetid pt. - medmindre du er inde i varmen et sted

skal dog ikke afvise at gpages er uden ventetid
Avatar billede domaz.dk Novice
01. april 2006 - 08:39 #10
wups min fejl, havde ikk lige fået med at han havde købt domæne... sry.

Ved ikk lige om de har opdateret registreringen til pages på google, men jeg skulle ihvertfald bare logge ind med min gmail account også var jeg inde - uden ventetid... men kunne godt tænkes det ikk er muligt mere uden ventetid.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
02. maj 2007 - 13:35 #11
Sorry guys, jeg glemte simpelthen spm da jeg ikke fik mails om nye indslag. og havde meget at se til som man nu engang har når man har børn ;-)

Jeg har dog selv klaret problem ved at lave en hel hjemme side med skabeloner klar til at hun kan indsætte det hun vil.

point er fordelt som jeg syntes var rimeligt!!

Tak

Mvh dsj
Avatar billede dsj1972 Juniormester
02. maj 2007 - 13:38 #12
hey jeg prøvede altså at dele point men et eller andet gik galt.....og det hele blev delt til en....sorry!!! ville have haft delt 70 point til madx og 30 point til domaz.dk

mvh dsj