Avatar billede Claus Mester
04. maj 2001 - 08:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA Word: Hente tekst fra .doc til listbox

Hej

Jeg har et program, en form, hvorpå der findes en listbox. I denne listbox skal jeg via tryk på en knap, hente tekst fra et Word doc til denne liste. Hvordan gør man det??

Som baggrund kan jeg sige, at teksten i .doc er i stil med kalender/telefonbog.

nicolaus
Avatar billede roar Nybegynder
04. maj 2001 - 23:24 #1
Hvis du vil hente tekst fra et worddokument baseret på formateringen (kalender/telefonbog) tror jeg det bliver lidt svært at lave i VBA.

Markeret tekst ind i et VBA-program:
Brug objektet Selection.Text.

Prøv evt. at skrive nogle flere betingelser for hvordan teksten skal hentes ind i VBA så vi kan spore os ind på hvad der helt konkret er behov for.
Avatar billede Claus Mester
14. maj 2001 - 16:41 #2
Hej

Jeg har via selection.text osv. hentet teksten ind i min listbox. Men efter hver linie vises
tegnet for \"paragraphs\"/enter anslag.

Hvordan får jeg VBA til ikke at læse disse eller ikke vise dem i min listbox???

nicolaus
Avatar billede roar Nybegynder
14. maj 2001 - 21:28 #3
Nu kender jeg jo slet ikke formålet med dit program, men hvis du har brug for at imortere længere tekststykker ind i en listbox bliver du nok nødt til at undgå noget med linieskift.

Jeg tror grunden til at de underlige tegn bliver indsat er at listboxen i sagens natur organiserer alt i en enkelt linie.

Hvis du indsætter tekst i en tekstboks kan du blot sætte tekstboksens property MultiLine=True for at undgå linieskifttegn.