Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 10:19 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

vurdering af www.magiske-michael.dk

er der en eller flere som vil give lidt feedback på
www.magiske-michael.dk
som helhed
Avatar billede ladyhawke Novice
31. marts 2006 - 10:30 #1
designet virker "rodet": mange forskellige layouts/fonts/farver...

Desuden virker teksten der futter frem og tilbage lidt irriterende (et banner med teksten på, eller en reelt animation ville nok være bedre).

Prøv at få lidt mere "ro" på. Vælg hvilke farver du vil have og hvilken tekst type, så kan du få en god side ud af det...
Avatar billede trekkies Juniormester
31. marts 2006 - 10:35 #2
Sitet ser ikke godt ud i Firefox:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/magisk.jpg

Der er også galt med de andre sider.

Der er en del fejl i koden:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.magiske-michael.dk%2F
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2006 - 10:35 #3
som helhed synes jeg desværre ikke den sælger dig særlig godt - der er sådan set en masse god information men det præsenteres ikke særlig godt.

Generelt virker det meget hjemmeside-begynderagtigt med alle de fejl der så følger der bla; irriterende bevægende elementer, mange fonttyper, ikke en gennemgående stil osv.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 11:14 #4
okay jeg har lige fjernet den tekst der fiser frem og tilbage da det er imorgen de arrangement er.Jeg kan godt se der er et problem i firefox, men ved ikke lige hvad jeg kan gøre ved det.

Med hensyn til font typer bruger jeg kun Arial så der er ikke mange forskellige fonts som i skriver.

derudover giver jeg ikke meget for den valiator du henviser til der står at næsten alle mine META koder er lovligt at placere hvor jeg gør, hvis jeg ikke skal placere dem i <head> delen hvor skal de så være.

den skriver også dette
Line 26 column 5: document type does not allow element "BODY" here

hvis <body> ikke skal være efter </head> hvor så.

desuden står der
Line 25 column 6: end tag for element "HEAD" which is not open
og det er åben.
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2006 - 12:04 #5
validatoren er i orden - men mange gange skyldes de fejl den rapporterer tilbage nogle fejl andre steder i koden.

Det kan godt være at du bruger en font - til gengæld findes den i utallige farver og størrelser.

Problemerne i firefox skyldes somregel at valideringen kokser eller at ens kode simpelthen ikke er god nok. Man lærer ikke at kode eller lave hjemmesider bare ved at åbne fx Frontpage - det kræver lang tids øvelse. Man kan ikke løbe før man kan gå...

i "gamle dage" her på eksperten var det meget på mode at give karakterer da det til tider kan være svært at skrive godt og skidt og mindst lige så svært at få et egentligt helhedsbillede ud af de ting der er skrevet. Jeg vil prøve igen at bruge karekteren i dette tilfælde da jeg synes det symboliserer mit helhedsudtryk bedre end hvad jeg kan skrive;

5@13 - det der trække det op er at indholdet faktisk er ok.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 12:29 #6
den er jo ikke ok hvis den rapportere fejl som ikke er fejl, så er det jo lidt svært for folk som mig at finde ud af hvor fejlen egentlig er.

det kan godt være den findes i tre forskellige størrelser, men hvor mange hjemmesider har ikke
- en til overskrift
- en til brødtekst
- en størrelse til menuen

Men ville det være bedre hvis brødtekst og menu teksten har samme størrelse.

jeg er klar over at man ikke lære at lave det i frontpage, men vi er nogen som ikke er så gode til at kode, derfor bruger vi frontpage, som er ganske udmærket til at lave rimelige hjemmesider.
måske er koden ikke perfekt, men det overlever jeg med da der ikke er mange som kigger koden igennem, der kan så måske bliver problemer i andre browser typer, men der er svært at tilpasse en side til alle skærm størrelser samt browser typer.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 12:30 #7
hvad mener du med 5@13 er det 5 for layout og 13 for indhold eller hvordan skal det læses?
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2006 - 13:00 #8
nej - karakteren skal læses som 5 på 13 skalaen.

jeg tolker din forsvaren af siden som om du ikke vil tage særlig meget af kritikken til dig - i stedet forsvarer du dig det bedste du har lært samtidig med at du forsøger at skyde de værktøjer ned som er normale at bruge fordi du ikke forstår at bruge den. Det kan godt være at du ikke er så god til at kode eller designe - det er der til gengæld andre herinde der er og de har givet dig noget kritik, tag den eller lad være. Jeg er ikke god til at trylle, faktisk er jeg ret elendig, og netop derfor går jeg ikke ud hver weekend og forsøger at trylle for andre...
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 13:20 #9
jo jeg vil godt tage kritikken til mig, men jeg forstår ikke at den valiator skriver fejl som ikke er fejl på siden
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2006 - 13:40 #10
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"/>

fjern den sidste skråstreng og mange af dine fejl forsvinder.

At dette bliver rettet vil dog på ingen måde hjælpe på udseendet i firefox. I meget høj opløsning eller meget lav opløsning vil siden iøvrigt komme til at se ydeligere mindre indbydende ud; lav opløsning fordi content flyttes ned under menuen - og i høj opløsning får man nogle umuligt lange linier at skulle læse.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 13:56 #11
okay tak for det, det vil jeg prøve.

jeg har lige set den i lav opløsning, og forstår ikke det flytter sig under menuen da jeg har tabeller til at køre viser sig i % af skærmen
så den burde fylde 100% af skærmen uanset hvilken skærm opløsning man køre med, men det kan jeg godt se den ikke gør.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
31. marts 2006 - 14:15 #12
det virkede at slette den /, men den påstod stadig at min "HEAD" ikk var åbnet derfor indsatte jeg

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
        "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
      <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="da" xml:lang="da">

som den forslår jeg skiftede dog "en" ud med "da" før var det

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
        "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
      <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="da" xml:lang="da">

skal det være den sidste for med den første version (den med da) gik den amok igen med fejl.

jeg vil også lige høre om du synes det ville virke bedre hvis jeg giver min brødterkst og menu tekst samme størrelse
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2006 - 17:47 #13
det er svært at vurdere uden at have set det - jeg tror ikke det gør den store forskel, for selvom fontvariationerne har en del at sige over for mit helhedsindtryk tvivler jeg på at den rettelse vil rykke særlig meget på det.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
01. april 2006 - 11:31 #14
Medmindre du har over 500 unikke hits om dagen ville jeg også fjerne bannerannoncen nede i venstre hjørne. Det kommer ikke til at give noget, og trækker derfor kun lidt ned på helhedsindtrykket.
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 12:59 #15
lukketid?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. maj 2006 - 13:29 #16
alle som vil have del i point bedes kaste et svar sådan jeg kan dele dem i mellem jer
Avatar billede ladyhawke Novice
26. maj 2006 - 09:36 #17
ok