Avatar billede wildthing Nybegynder
30. marts 2006 - 22:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

link til AccessDB

Mange spørgsmål er gået på den anden vej, og det er jo rimelig let i Access at linke til en MSSQL DB

Er er ikke en venlig sjæl der vil give mig et forslag til hvordan jeg fra min SQL2000 DB får snablen ned i en Acces DB på en anden server, så jeg fra ASP.NET blot kan lave et join til access DB'en. Skal det ske med Stored procedures? Er det i mit SQL kald fra .NET koden, eller kan man noget smart i MSSQL-tabellen som jeg overser? DTS dur ikke da det skal være on line.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2006 - 23:07 #1
SQLServer kan linke til andre databaser, men jeg har aldrig hoert om et link
til en Access database

men et kig i docs finder:

USE master
GO
-- To use named parameters:
EXEC sp_addlinkedserver
  @server = 'SEATTLE Mktg',
  @provider = 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
  @srvproduct = 'OLE DB Provider for Jet',
  @datasrc = 'C:\MSOffice\Access\Samples\Northwind.mdb'
GO
Avatar billede wildthing Nybegynder
31. marts 2006 - 08:35 #2
Takker. Jeg er lige nu ret grøn i at arbejde i MSSQL. Den SP_Addlinkedserver ligger på andre databaser kan jeg se men ikke under min nyoprettede DB. Kan jeg så kalde den ved hjælp af din kode her eller hvad? Og hvor skal jeg smide koden. I en stored procedure?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2006 - 06:10 #3
du kan bare køre koden i OSQL
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2006 - 03:28 #4
??
Avatar billede wildthing Nybegynder
14. juni 2006 - 13:57 #5
smider du et svar arne_v
ved ikke om jeg kommer videre med det, men du skal have tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2006 - 14:09 #6
ok
Avatar billede wildthing Nybegynder
05. januar 2007 - 08:19 #7
denne dur til SQL server:)
USE master
GO
EXEC sp_addlinkedserver
    'servername',
    N'SQL Server'
GO