Avatar billede magnuskoch Nybegynder
30. marts 2006 - 20:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

billede "skift" ved mouse-over, hvordan?

HEjsam
jeg har nogle billeder, der fungerer som links. Hvordan får jeg disse billeder til at skifte ved mouse -over? Ikke sådan at der kommer et nyt billede, men bare sådan at billedet f.eks. bliver mat. For på denne måde at undgå at have to billeder.

Er det noget man kan?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
30. marts 2006 - 21:13 #1
Du skal nok have fat i noget CSS opacity, som dog (AFAIK) først er blevet en del af CSS standarden i version 3. Følgende burde virke i de fleste browsere:

a:hover
{
  opacity: .50;
  filter: alpha(opacity=50);
  -moz-opacity: 0.5;
}

Har du selv styr på hvordan du kan få dette implementeret?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
30. marts 2006 - 21:24 #2
Fandt også lige en meget omfattende reference, med mange eksempler:
http://www.mandarindesign.com/opacity.html
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
30. marts 2006 - 22:02 #3
Yes, tjekker det lige i morgen. Det virker garanteret, og ligner på en prik det jeg ledte efter. Takker
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
30. marts 2006 - 22:23 #4
og jo, det virkede perfekt!