Avatar billede grook Nybegynder
30. marts 2006 - 17:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Højreklik i processlinien

Hej.
Når jeg har et vindue åbent i processlinien i windows XP, kan jeg ikke højreklikke, og trykke afslut via den vej, i stedet blinker den bare orange, og vinduet bliver umarkeret. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
På forhånd tak.

Mvh. Kasper Pedersen
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2006 - 18:27 #1
der er 2 regfiler for højrekliks fejl, her http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
den første på linie 175 "Restore Right Click .inf/Install" o den anden på linie 349 "Right Click -  Error"
hvilken en der vil virke (om nogen) i dit tilfælde ved jeg ikke så du må prøve dig frem, hvis du synes det ku være en idé.
Avatar billede grook Nybegynder
30. marts 2006 - 18:35 #2
Det virkede ikke.. Det underlige er, at det aktive vindue altid vil være i forgrunden, selvom jeg trykker på et nyt vindue nede i processlinien selvom jeg bruger venstreklik.. så det må være noget der generelt er galt med processlinien, da musen virker fint alle andre steder.
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2006 - 19:07 #3
okay samme sted er der den her "Restore Taskbar to Default Functionality" linie 164 måske den ka fikse det...
Avatar billede grook Nybegynder
02. april 2006 - 14:47 #4
Det hjalp heller ikke..
Hvis du kan forestille dig det, så når jeg venstreklikker, så begynder den bare at blinke orange, i stedet for at åbne og markere vinduet..
Desuden virkede det faktisk i går, men hver gang jeg genstarter går den fra at virke til ikke at virke.. jeg fatter det ikke :(
Avatar billede gratis Nybegynder
02. april 2006 - 15:25 #5
ja, som du forklarer det, er det ligesom når et vindue blir åbnet og ikke for fokus, så blinker det for at gøre opmærksom på sig selv, er det rigtigt forstået ?
et longshot:
kommer til at tænke på om du har TweakUI installeret ? i TweakUI ka man stille på denne ting under punktet
|General|Focus| tænkte om det er her der er et eller andet der er galt...

at par andre reperations mulighedder:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,når scanningen er færdig for man ikke oplysning om der er blevet udskiftet/repareret någet, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort.

Systemgendannelse:

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod, minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.Du kan fortryde gendannelsen skulle det være.
Avatar billede grook Nybegynder
02. april 2006 - 23:19 #6
Jeg prøvede den der scannow.. den meldte ingen fejl eller noget.. TweakUI er ikke installeret nej.. og jeg kan ikke genanne et problem der altid har været der så vidt jeg husker :) har nemlig formateret for nylig.. men med al den hjælp du har givet kan du lige smide et svar og modtage nogen point..
GrooKy
Avatar billede gratis Nybegynder
03. april 2006 - 10:05 #7
ok, så er en repair installation af windows en mulighed, http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
jeg samler ikke på point, så dem snupper du bare selv.
Avatar billede grook Nybegynder
03. april 2006 - 19:12 #8
Ved du hvad det sjove er? Det virker nu.. Håber den bliver god nu :) den har virket de sidste par gange...
Takker :)