Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
30. marts 2006 - 17:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Macro i excell

Jeg ønsker en macro der lægger 0,1 tal alle markerede felter.
Hvordan klarer man den?
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
30. marts 2006 - 17:12 #1
Der skal naturligvis stå : Jeg ønsker en macro der lægger 0,1 til alle markerede felter.
Avatar billede x-lars Novice
30. marts 2006 - 18:39 #2
Hvis du skriver værdien 0,1 i celle C1, skal den se således ud:

Range ("C1").Select ' hvis C1 optaget, må du rette til.
Application.CutCopyMode = False
ActiveCell.FormulaR1C1 = "0.1"
Range("C1").Copy
Range("A1,A3,A5").Select ' udskift med dine egne celleværdier, adskilt af komma
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlAdd, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
Range ("C1").Select
selection.clear

Makroen skriver 0,1 i C1, kopierer og laver en Indsæt Speciel på de valgte celler. Derefter slettes cellen med tillægsværdien.

Bare for en ordens skyld: Der er en særlig Excel-kategori. Chancerne for at få brugbare svar er langt større dér!
Avatar billede x-lars Novice
11. april 2006 - 08:23 #3
Virkede det?
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
25. april 2006 - 21:32 #4
Undskyld den lange svartid, men jeg har været på ferie.
Ja det virker sikkert, men makro'en skulle virke på alle de felter (ikke et array)som er markeret med musen.
Avatar billede x-lars Novice
27. april 2006 - 20:01 #5
Det tog lige lidt tid, men her er den!

Sub LægNulKommaEnTil()
Dim glrange As Range

Application.ScreenUpdating = False  ' slår skærmopdatering fra
Selection.Name = "glrange"          ' giver et navn til de markerede celler

Range("IV1").Select                ' går til den allersidste kolonne, så der ikke                                  skrives oveni noget andet
Application.CutCopyMode = False    ' tømmer udklipsholderen
ActiveCell.FormulaR1C1 = "0.1"      ' værdien, der skal ganges med
Range("IV1").Copy                  ' kopierer cellens indhold
Range("glrange").Select            ' aktiverer den oprindelige tabel
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlAdd, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False    ' ganger alle celler i tabellen
                                      med den valgte værdi
Range("IV1").Select                ' går tilbage til multiplikatoren
Selection.Clear                    ' og sletter den
Range("A1").Select                  ' Tilbage til starten af regnearket
Application.ScreenUpdating = True  ' slå skærmopdatering til igen.

End Sub
Avatar billede x-lars Novice
25. maj 2006 - 07:14 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede x-lars Novice
08. september 2006 - 16:37 #7
Lukketid?
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
24. februar 2007 - 14:03 #8
Bedre sent end aldrig
Avatar billede x-lars Novice
24. februar 2007 - 20:12 #9
;-D