Avatar billede fp_ca Nybegynder
30. marts 2006 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kald af php i en php fil.

Jeg har en hovedside på mit site (index.php) hvorfra jeg kalder en Mysql database. Database indeholder html kode for hvordan en del af hjemmesiden skal se ud (En celle i en tabel). Hvis jeg har brug for at min kode i cellen indeholder både php og html opstår der problemer.

Jeg kalder fra min index.php med <? echo $kode ?>. $kode indeholder altså både html og php.

Problemet er at, det er som om den(php) ikke kan finde ud af at "behandle"/udføre php koden i $ kode - hvad gør jeg fejl?

Skal jeg kalde på en anden måde end med echo? jeg kan jo ikke rigtig bruge include da koden til cellen ligger i en sql database.
Avatar billede lolman Nybegynder
30. marts 2006 - 16:44 #1
<?eval("?>".$kode."<?")?>

Det er sådan med "eval" at den starter i php altså så du skal gå ud af det først..
Avatar billede lolman Nybegynder
30. marts 2006 - 16:44 #2
altså som jeg har gjort
<?eval("?>".$kode."<?")?> < koden

heh..!
Avatar billede fp_ca Nybegynder
30. marts 2006 - 18:50 #3
jeg tror at det løste mit problem tak for det
Avatar billede fp_ca Nybegynder
30. marts 2006 - 21:54 #4
Jep det virker mange tak
Avatar billede lolman Nybegynder
31. marts 2006 - 07:07 #5
så lidt...