Avatar billede decrypto Nybegynder
29. marts 2006 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Modsat SQL query

Jeg har en ret lang SQL streng, som jeg har brugt tid på at skrive.

Nu er jeg også interesseret i at få det omvendte resultat.

Er der ikke en hurtigere måde at gøre det på, når man 'bare' vil have det modsatte af det man tidligere får ud?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. marts 2006 - 12:59 #1
Du skal måske bare se om du ikke kan place not eller ! tegn et afgørende sted....

Ellers kan du lave noget sub query hvor du i den lange, kun selecter ID kolonnen. Så kan du via den yderste laver en not på din sub, og så på den måde selecte det modsatte.
Avatar billede teepee Nybegynder
29. marts 2006 - 14:41 #2
Nu er det jo lidt svært at hjælpe når man ikke kan se sql'en, da løsningen ikke nødvendigvis er den samme altid, men her er et andet forslag:

select * from tabel
minus
[din sql]
Avatar billede teepee Nybegynder
29. marts 2006 - 14:43 #3
Ups, det var vist Oracle

where not in ([din sql]) kan måske bruges...
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. marts 2006 - 14:46 #4
teepee> Jeg sad godt nok også og kiggede lidt på dit minus :-)

Jeg vil også mene at vi skal se sætningen før vi kan give det endelige svar på hvordan det kan laves :)
Avatar billede decrypto Nybegynder
02. april 2006 - 22:56 #5
Jeg fik det fikset, men tak for hjælpsomheden.