Avatar billede bpme Nybegynder
29. marts 2006 - 11:54 Der er 5 kommentarer

Ingen defragmentering på Xp cd'en

Ville lige køre en defragmentering for første gang i flere år, men programmet er ikke installeret, siger den. Jeg følger vejledningen i hjælp, men jeg har ikke noget der hedder "valueadd" i "tilføj/fjern windowskomponenter". Har gennemset cd'en men kan ikke finde noget der minder om defragmentering. Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. marts 2006 - 12:12 #1
defrag.exe hedder filen
29. marts 2006 - 12:22 #2
C:\WINDOWS\system32\defrag.exe
defrag.exe er den "DOS" Kommandobaserede version.

C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc
dfrg.msc er den GUI (Windows) baserede version.
Findes normalt som Genvej ved

[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskdefragmentering]
Avatar billede bpme Nybegynder
29. marts 2006 - 13:07 #3
Kan ikke finde noget defrag.exe.
og
Hvis jeg gør som dr1 skriver, får jeg at vide at windows/system32/dfrg.msc bruges af et andet program. Jeg har lukket helt ned og forsøgt igen, med samme resultat.

Hvis jeg går ind i denne computer, højreklikker på c-drev, vælger egenskaber, defragmentering, får jeg at vide at programmet ikke er installeret.
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. marts 2006 - 14:07 #4
Prøv i fejlsikret, der kører windows alene.
Avatar billede bpme Nybegynder
01. april 2006 - 17:10 #5
peet49: Det virkede sgu. Tak. Skriv lige et svar, så skal du få point. I dit svar kunne du måske skrive årsagen til, at jeg får meddelelsen "ikke installeret" i normal drift, men at det virker i fejlsikret tilstand. Men i hverttilfælde tusind tak.