Avatar billede comeback Nybegynder
29. marts 2006 - 11:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

onclick submit på et billede

Jeg har et billlede, på det billede har jeg lavet et "area map". Når man klikke i mit area map skal klikket submitte en form der hedder "bestilling" - ligesom en submitknap bare med et billede/areamap

Hvordan gør jeg det? Anyone?
Avatar billede softspot Forsker
29. marts 2006 - 11:30 #1
måske er det bare at lave en onclick-handler på de enkelte areas:

<area href="" onclick="doSubmit()">

og så lave en script-funktion der hedder doSubmit

<script type="text/javascript">
function doSubmit() {
  document.forms[0].submit();
}
</script>

Hvis dette ikke er nok, så prøv lige at smide koden til din form herind.
Avatar billede comeback Nybegynder
29. marts 2006 - 13:10 #2
Det løste det :-) Tak
Smid et svar
Avatar billede softspot Forsker
29. marts 2006 - 13:13 #3
Det kommer her - velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
29. marts 2006 - 13:28 #4
Tak for point :)
Avatar billede webstuff Nybegynder
29. marts 2006 - 22:29 #5
<input type="image" src="sti/til/billede">

Virker automatisk som <input type="submit" value="Udfør">
Avatar billede softspot Forsker
29. marts 2006 - 22:31 #6
webstuff >> jeg tænkte selv på den samme, men så skal man definere områderne et andet sted end det areamap som klientstyrede areamaps tilbyder.
Avatar billede webstuff Nybegynder
30. marts 2006 - 21:15 #7
softspot >> ikke forstået?
Avatar billede softspot Forsker
30. marts 2006 - 22:41 #8
Det du får ved at submitte med en [input type="image"] er et sæt koordinater. Ud fra disse skal du så bestemme hvilket link du rent faktisk har aktiveret og udføre den funktionalitet som dette link udfører (eller redirecte).

Med et areamap på klienten er alle disse ting besluttet på det tidspunkt hvor du klikker på billedet (i.o.m. at dit areamap definerer nogle områder som hver især kan linke til nogle forskellige ting eller udføre forskellige funktioner). Et areamap udemærker sig ved at kunne definere nogle ret komplekse polygoner, der fungerer som klikbare områder, dvs. links. Dette ville du i så fald selv skulle implementere, hvis du bruger en [input type="image], idet du som sagt kun får et x- og y-koordinat, når du submitter med den kontrol.