Avatar billede madmital Nybegynder
29. marts 2006 - 08:04 Der er 5 kommentarer

FCKeditor og ChiliASP

Hey.
Jeg forsøger at sætte en FCKeditor op for een jeg rykker et site sammen for.
Det kører super på IIS, når når jeg smidder det på webhotellet, som ligger ved B-One, der kører ChiliASP så fejler Filemanageren.
Der kommer en "XML Request Server Error 500"...eller noget i den stil.
Så...er der nogen, der med succes har sat en FCKeditor 2.2 op på hosting ved B-One - eller bare på en ChiliASP, der kan fortælle hvor det går galt?
Avatar billede saudoo Nybegynder
29. marts 2006 - 10:57 #1
Det er en ren wysiwyg-editor, ikke?

Ellers, så kan det jo sagtens være således at den gør brug af nogle funktioner som ChiliASP slet ikke kan finde ud af.
Avatar billede hansdam Nybegynder
30. marts 2006 - 22:15 #2
Du kan ikke få det til at virke med asp - Jeg har prøve at få det til at virke. Men hvis du benytter dig af php-delen af FCKeditoren så virker det perfekt.

Du kan lave en slags "splittet"-løsning, hvor du indlæser selve editoren på din asp-side, og så er det kun din filemaneger der kører med php.
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. marts 2006 - 00:13 #3
Jeg har prøvet den på B-One og den virker fint for mig.

Dog kan jeg nævne at Request.ServerVariables("PATH_INFO") ikke virke, så hvis du bruger den funktion til finde stien til folderen hvor FCKeditoren ligger vil den fejle.

Hvis du har brugt dette kode fra deres sample fil:

Dim sBasePath
sBasePath = Request.ServerVariables("PATH_INFO")
sBasePath = Left( sBasePath, InStrRev( sBasePath, "/_samples" ) )

Man angiver bare stien fra root til folderen med FCKeditor:

Dim sBasePath
sBasePath = "/FCKeditor/"

I deres sample fil sætter de codepage i toppen af filen til: CodePage=65001
CodePage=65001 skal bare fjernes så fejler den ikke.
Avatar billede madmital Nybegynder
31. marts 2006 - 17:33 #4
Cool...jeg prøver d'herres forslag og vender frygteligt tilbage.
Avatar billede madmital Nybegynder
31. marts 2006 - 17:54 #5
Kunne ikke få asp'en til at spille, men ved at bruge PHP til upload/filhåndtering kører det på skinner.
Jeg takker lige knapt en milliard gange ;-)