Avatar billede micker Praktikant
03. maj 2001 - 21:46 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Access 2000 i visual basic

Hejsa

Jeg kan ikke fange tabeller lavet i access 2000, mens jeg godt kan fange tabeller fra access 97.

Hvis jeg prøver får jeg fejlmeddelsen
\"unrecognized database format c:\\tabeller\\adresser\"

Jeg har prøvet med en tabel fra 97. Det virker fint. Hvis jeg konverterer den til 2000, får jeg samme fejlmeddelelse.

Indstilliner i properties:
Connect: Access
Databasename: c:\\tabeller\\adresser

Når jeg trykker på \"recordsource\" kommer fejlen.
Avatar billede bacadm Nybegynder
03. maj 2001 - 23:18 #1
Du skal prøve med nedenstående, der virker på en access 2000 database.

Dim Con As Connection
Dim Rs As Recordset

Set Con = New Connection
Set Rs = New Recordset

With Con
    .Provider = \"Microsoft.Jet.OLEDB.4.0\"
    .ConnectionString = \"Data source = Stien til databasen(navn).mdb\"
    .Open
End With

Rs.Open \"Select (navn) from (tabelnavn)\", Con

Do While Not Rs.EOF
    List1.AddItem Rs!(navn)
    Rs.MoveNext
Loop

Rs.Close
Con.Close

Set Rs = Nothing
Set Con = Nothing

/bacadm
Avatar billede micker Praktikant
04. maj 2001 - 17:08 #2
Hvor skal jeg skrive denne kode??
Avatar billede bacadm Nybegynder
05. maj 2001 - 10:21 #3
Du skal skrive koden ind i formen, enten i options explicit eller i subben. Sådan som koden er skrevet skal du også have en listbox.
Avatar billede jazper Nybegynder
16. maj 2001 - 21:54 #4
Du skal sikre dig at du benytter jet 4.0 til at åbne databasen med. (Kig i din Connect string)
Evt download den nyeste MDAC, så du er sikker på at du har nyeste DAO/ADO objekter (den faldt jeg i engang)
Avatar billede jazper Nybegynder
16. maj 2001 - 21:56 #5
Hov, husk at checke dine referencer iøvrigt, skal være si´dste nye ado/DAO
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
18. juni 2001 - 19:07 #6
Du kunne også i Acces 2K vælge i menuen Tools - mener jeg, database tools, og derunder covert to prerior version (sikkert stavet forkert...) men i hvert tilfælde konvertere til et ældre format...

Enjoy

Webcrawler
!
Avatar billede micker Praktikant
18. juni 2001 - 22:27 #7
Tak Webcrawler. Det var lige det jeg skulle bruge
Avatar billede kisbye Nybegynder
13. august 2001 - 15:01 #8
Du behøver ikke konventer til et ældre format, Du skal bare installere Service Pack 2 til VB.
og så kan du bruge Access2K format.

V.H.
Kisbye
Avatar billede axor Nybegynder
27. august 2001 - 13:56 #9
Prøv VB60 servicepack, den løser alle disse problemer med access97 vs access2000
Avatar billede kisbye Nybegynder
30. august 2001 - 15:42 #10
ja det er rigtigt nok jeg kører med service pack 5, ikke 2.