Avatar billede phovring Nybegynder
28. marts 2006 - 20:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Load og unload movie i et clip

Jeg har en række knapper, som hver skal loade hver sin swf-fil ind i et tomt movieclip/en container.
Jeg bruger i øjeblikket dette script:
button.onRelease = function() {
    //trace("release");
    unloadMovie(container);
    loadMovie("test1.swf", container);
}
og det virker.
MEN:
swf-filen looper, og den unloader ikke, når den er færdig.

Kan dette script forbedres?
Se eksemplet på http://hovering.dk/carlstad-flash/
(filmen er bare en tester)
Ideen er, at flashen bare skal vende tilbage til en neutral tilstand, når filmen er færdigspillet (og så kan man trykke på den igen eller på en anden knap, hvis man har lyst)

Hilsen
Peter
Avatar billede phovring Nybegynder
28. marts 2006 - 20:05 #1
med fire forskellige knapper - kan man bruge det samme tomme movieclip/container til at vise filmen i?
Avatar billede skovge Novice
29. marts 2006 - 09:14 #2
I din kode er der jo ikke noget der fortæller filmen at den skal unloade når den er færdig - den starter med at tømme containeren og så loader den din movie ind og viser den.

Du skal have lagt "unloadMovie(container);" koden ind i sidste frame på de movieclips du skal vise i containeren.

Og ja - du kan sagtens bruge samme container til alle dine movieclips - den fungerer bare som en ramme for dem, som du jo så tømmer og sætter den næste film ind i når du trykker på en anden knap.
Avatar billede phovring Nybegynder
29. marts 2006 - 10:23 #3
Hvad nu hvis jeg skulle placere et script på den fram, hvor den tomme movieclip ligger, altså min container?
sagen er, at jeg bruger et lille program til at lave billedshow i - det producerer en swf-fil, som jeg ikke umiddelbart kan komme til.
Så er det bedre, hvis et lille script overvåger om swf-filen nu har spillet færdig, hvorefter det tømmer movieclip'et.
Hvordan ser det så ud?
Avatar billede phovring Nybegynder
29. marts 2006 - 10:26 #4
(af tekniske grunde skal jeg nok afvise mit eget svar, så der er fuld point)