Avatar billede olf Nybegynder
28. marts 2006 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende data i recordset

Hejsa,

Jeg står med en udfordring...

Jeg har lavet en asp 3.0 løsning der kører op imod en SQL-server 2000. Løsningen gør at brugerne selv kan vælge om de vil se sitet på engelsk eller på dansk. Dvs når brugeren har valgt sprog, så slår asp-løsningen op i sql-databasen for at se hvad fx "navn", "adresse" etc hedder på det valgte sprog.

Det virker fint nok.

Nu skal jeg så lave nogle ændringer. Derfor har jeg valgt at kopiere alle data over på min lokale pc's sql server og så naturligvis tilrette min connection string til denne "server".

Men pludselig opfører applikationen sig anderledes: Hvor jeg tidligere uden problemer kunne skrive mit "navn" (fx response.write rs("navn")) efterfulgt af "adresse", så kan jeg her på mit test-setup nu kun udskrive een værdi. Det ser ud til at når jeg har skrevet denne ene værdi, så glemmer applikationen resten af record-settet (dog uden at den melder fejl).

Nogen der kan hjælpe?

/Ole
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. marts 2006 - 07:02 #1
Det forekommer når man benytter datatypen Text. Gør du det?
Avatar billede olf Nybegynder
29. marts 2006 - 09:24 #2
Ja, det gør jeg. Hvordan kan jeg nemmest omgå dette? Er det min connection string eller skal jeg rette alle text felter i databasen til så de er af en anden datatype?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. marts 2006 - 09:36 #3
Du skal afgjort lave text felter om til varchar hvis deres længde ikke behøver at være mere end nogle få tusind tegn.

Husk at du med varchar skal oplyse hvilken max længde felterne må have. Standard er 50 tegn, og hvis du ikke sætter det højere og klikker på Save, så bliver eksisterende data afkortet. Så pas lidt på med det, OK?

text er MEGET tungere at håndtere end char, varchar, ntext eller nvarchar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. marts 2006 - 09:40 #4
Det kan nok omgås på anden måde, men ikke uden væsentlige performance omkostninger.
Avatar billede olf Nybegynder
01. april 2006 - 09:38 #5
Underligt... Nu har jeg konverteret de få steder jeg havde en datatype "text" til ntext, men jeg har stadig det samme problem! Nogle ideer til hvad det så kan være?

/Ole
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. april 2006 - 09:34 #6
De skal som sagt konverteres til varchar, og HUSK nu at lave dem lange nok, som sagt.
Avatar billede olf Nybegynder
26. april 2006 - 10:39 #7
Hovsa,
Idanielsen, du må undskylde min sene tilbagemelding!

Du må gerne lige droppe et svar, så du kan få dine point. Da jeg konverterede felterne i tabellen som du foreskrev, kom det til at virke fint!

Så point til dig, når du, som skrevet, dropper et svar.

/Ole
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. april 2006 - 12:50 #8
Svar

- og tak :o)
Avatar billede olf Nybegynder
26. april 2006 - 19:17 #9
Det er mig der takker.

/Ole
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. april 2006 - 09:06 #10
Du mangler at acceptere ...
Avatar billede olf Nybegynder
27. april 2006 - 11:08 #11
Argh... det går da vel nok godt for mig for tiden! Jeg glemte at trykke på "idanielsen" inden jeg trykkede accepter... Så meget for brugervenlighed (well... det må vist være en fejl 40).

/Ole