Avatar billede obhat Nybegynder
28. marts 2006 - 12:41 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Strørrelse på popup

Kan man skrive det her om til at åbne i 600*800 dpi centreret på skærmen?

window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
Avatar billede medions Nybegynder
28. marts 2006 - 12:54 #1
Du kan selvfølgelig lade vinduerne resize sig selv ved at skrive dette i hvert dokuments <body>-tag:

<body onLoad="self.resizeTo(document.body.clientWidth , document.body.clientHeight );">

Så bliver dette vindue 300 pixels bredt og 200 højt.

Når du åbner vinduet, kan du derfor nøjes med funktionen:

function popup(url) {
window.open(url, "PopupWindow", "resizable=yes,scrollbars=no");
}

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
28. marts 2006 - 12:56 #2
Skulle selvf. være:
<snip>
Så bliver dette vindue viden pixels bredt og højden højt.
</snip>

:)

//>Rune
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:00 #3
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">
<!--
window.resizeTo(800,600);
if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))window.moveTo(0,0);
else window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
//-->
</script>

</head>

<body>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:03 #4
.html'er
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD H....
<script type="text/javascript" src="reziseit.js"></script>
</head>

og reziseit.js:
<!--
window.resizeTo(800,600);
if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))window.moveTo(0,0);
else window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
//-->
Avatar billede marcus456 Nybegynder
28. marts 2006 - 13:05 #5
en mere enkel måde:

<script language="JavaScript">
function setSize(){
window.resizeTo(800,600);
}
</script>
</head>
<body onLoad="setSize();">
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:09 #6
en mere enkel måde:>
- jeg forsøger ikke på at gøre det indviklet...
se spørgsmålet... centrering ;)
Kan man skrive det her om til at åbne i 600*800 dpi centreret på skærmen?
Avatar billede obhat Nybegynder
28. marts 2006 - 13:10 #7
Jamen marcus456 dette centrere jo ikke vinduet
Avatar billede obhat Nybegynder
28. marts 2006 - 13:18 #8
Er det muligt at kunne ændre et popup vidue i strørrelsen ligesom ved alm. vindue?
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:21 #9
ja... kigger lige...
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:27 #10
sådan ? ... js script kan selvfølgelig overføres til seperat fil på samme måde som i 28/03-2006 13:03:16

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">
<!--
function newwin(winname,url){
winname=window.open(url, "Newpopupwin", "resizable=yes,scrollbars=yes");
winname.window.resizeTo(800,600);
if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))winname.window.moveTo(0,0);
else winname.window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
}
//-->
</script>

</head>

<body>
<a href="java script: newwin('eksperten','http://www.eksperten.dk');">Besøg eksperten</a>
</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:33 #11
arg skift lige scriptet... så kan man have flere popup vinduer af gangen :P

<script type="text/javascript">
<!--
function newwin(winname,url){
winname=window.open(url, winname, "resizable=yes,scrollbars=yes");
winname.window.resizeTo(800,600);
if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))winname.window.moveTo(0,0);
else winname.window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
}
//-->
</script>
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:34 #12
af = ad
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 13:48 #13
og hvis både popup's og standard vindue skal have turen:

.html filer
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript" src="resizewin.js"></script>

</head>

<body onload="newwin(window,0);">
<a href="java script: newwin('eksperten','http://www.ekspertene');">Besøg eksperten</a>
<a href="java script: newwin('google','http://www.google.com');">Besøg google</a>
</body></html>

resizewin.js
<!--
function newwin(winname,url){
if(url!=0)winname=window.open(url, winname, "resizable=yes,scrollbars=yes");
winname.window.resizeTo(800,600);
if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))winname.window.moveTo(0,0);
else winname.window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
}
//-->
Avatar billede obhat Nybegynder
28. marts 2006 - 14:13 #14
Det er faktisk den her på et popup jeg mangler, så man kan ændre til fuldskærm hvis man vil.

"resizable=yes,scrollbars=yes");
Avatar billede marcus456 Nybegynder
28. marts 2006 - 14:30 #15
mclemens> det var nu ik ment som kritik af dig

obhat> nej det gør ikke (centrere)(gik op for mig bagefter) men tænkte man kunne skrive det ind i koden ..somehow
...gik bare udfra du ville ha fuld skærm ved body load
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 15:48 #16
marcus456>... helt ok jeg satte jo også en ;) vidste godt du ikke så det med centreringen...

... obhat: mener du: "fullscreen=yes,scrollbars=yes");
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 15:53 #17
eksempel :P

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript" src="resizewin.js"></script>

</head>

<body>
<a href="java script: newwin('eksperten','http://www.eksperten.dk','0');">Besøg eksperten</a><br>
<a href="java script: newwin('eksperten2','http://www.eksperten.dk','1');">Besøg eksperten fuldskærm</a><br><br>
<a href="java script: newwin('google','http://www.google.dk','0');">Besøg google</a><br>
<a href="java script: newwin('google2','http://www.google.dk','1');">Besøg google fuldskærm</a><br><br>

<a href="java script: newwin('denneside',document.location.href,'1');">åben denne side i fuldskærm</a>

</body></html>

resizewin.js
<!--

window.onload=function(){newwin(window,0,0);}

function newwin(winname,url,optype){
if(url!=0){
  if(optype==0){winname=window.open(url, winname, "resizable=yes,scrollbars=yes");
  }else{winname=window.open(url, winname, "fullscreen=yes");
  }
if(optype==0){
  winname.window.resizeTo(800,600);
  if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))winname.window.moveTo(0,0);
  else winname.window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
}
//-->
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 16:11 #18
forbedret scriptet (fjernet en js fejl)

resizewin.js
<!--

window.onload=function(){newwin(window,0,0);}

function newwin(winname,url,optype){
if(url!=0){
  if(optype==0){winname=window.open("", winname, "resizable=yes,scrollbars=yes");
  }else{winname=window.open("", winname, "fullscreen=yes");
  }
if(optype==0){
  winname.window.resizeTo(800,600);
  if((screen.availWidth<800)||(screen.availHeight<600))winname.window.moveTo(0,0);
  else winname.window.moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2);
  if(url!=0)winname.location.href=url;
}
//-->
Avatar billede obhat Nybegynder
28. marts 2006 - 16:41 #19
Meget fint. tak for hjælpen :-) tror det er som det skal være nu.
svar = points
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. marts 2006 - 16:52 #20
svar ;)
Avatar billede obhat Nybegynder
05. april 2006 - 17:03 #21
Points :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. april 2006 - 17:31 #22
- takker for point :)