Avatar billede jelly Nybegynder
03. maj 2001 - 20:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trap_Cause_Unknown

STOP: 0x00000012, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000

Stort set (!) hver gang jeg starter windows op får jeg de to første opstarter (!) en blå skærm med ovenstående besked.

Det sker efter, at hele opstartsproceduren er så godt som overstået, og skrivebordet /er/ på plads (og aktivt).

Jeg har en mistanke om, at det nok er under indlæsningen af en af de residente programmer det går galt - men hvordan finder jeg ud af hvilket et (og helst uden at formatere og geninstallere ;)
Avatar billede Thomas Nybegynder
03. maj 2001 - 20:08 #1
Prøv at holde ctrl nede under opstarten (mener jeg det er) - så bliver de programmer fra startup folderen ikke startet ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2001 - 20:26 #2
Hvis dit bootbillede viser at win2k starter efter x antal sekunder, skulle du kunne nå at trykke F8 og vælge sikker opstart.
Er det en fejl der opstået efter installering af et eller andet progr. må du afinstallere programmet når du kommer ind med sikker opstart.
Installer evt. sp1
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. maj 2001 - 09:56 #3
Står der ikke noget om hvilken applikation der fremkalder din trap? En trap er typisk en SW fejl.

/Thorsten
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2001 - 10:12 #4
Du har ikke fortalt hvilket styresystem du har, det er vel win2k!
Avatar billede jelly Nybegynder
04. maj 2001 - 10:54 #5
raivo: hjælper ikke....

tlaursen: Nej - der er ingen besked om hvilket app der fremkalder fejlen. Jeg har genigivet hele fejlmeddelelsen.

retaxes: (F8 hjælper ikke...) ja, det er win2k - ellers ville jeg have stillet spørgsmålet et andet sted en \"styresystemer: win2k\" ;)

iøvrigt: microsofts hjemmeside (http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/en/messages/5256.htm) rapporterer, at denne fejl typisk opstår efter installation af ny hardware - men jeg har ikke rørt ved hardwareinstallationen.... :(
Avatar billede jelly Nybegynder
07. maj 2001 - 09:40 #6
Event Viewer (jeg lige har opdaget eksisterer ;) siger følgende:

The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x00000012 (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\\WINNT\\Minidump\\Mini050701-01.dmp.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. maj 2001 - 09:46 #7
Der kan findes noget mere om hvordan du kan få mere at vide fra systemet i flg artikel fra Microsoft.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q192/4/63.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0&qry=Q192463&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_tech_SRCH&SPR=WIN2000

/Thorsten
Avatar billede jelly Nybegynder
07. maj 2001 - 10:03 #8
Jeg har forsøgt at reinstallere/reparere min win2k installation, men installeren meddeler at:

\"Microsoft Windows 2000 has detected software that is not completely installed on your computer. Windows 2000 Setup cannot continue until you finish installing this software.

To finish the installation process for this software

Quit Windows 2000 Setup.
Log off of your computer and then log back on again.
After you log on, a program will start immediately; allow it to complete.
Restart Windows 2000 Setup.\"

Hvis der er et program, så har det ligget og rodet rundt længe - er der en måde at finde ud af, hvilket program der er tale om ?
Avatar billede jelly Nybegynder
28. januar 2002 - 00:54 #9
lukker spørgsmålet.