Avatar billede xantor Nybegynder
27. marts 2006 - 21:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aflæsning af kortlæser

Hej eksperter.

Jeg skal lave et lille program i Borland C++ Builder 6 som kan aflæse en kortlæser og udføre en handling når et kort bliver kørt igennem.

Jeg har styr på selve den kode som skal udføres når kortet bliver kørt igennem.

Men jeg har et problem med hvordan jeg skal få et event til at aktivere når et kort bliver kørt igennem.

Kortlæseren fungerer ved at den indlæser 10 karakterer når et kort bliver kørt igennem, kortlæseren sidder i istedet for / i forbindelse med tastaturet.

Hvis der var nogen der kunne få mig på rette spor ville jeg være ret taknemmelig.

Løsningen skal helst udnytte de integrerede events i BCB6 ;-)
Avatar billede xantor Nybegynder
28. marts 2006 - 07:49 #1
Har selv fået den ide at man kan lave en edit box der ligger usynligt med focus... og så have en "OnKeyPress" event på den der checker om den har fået de nødvendige 10 karakterer og når det er tilfældet så kører resten af den nødvendige kode.

Er det en "dårlig" løsning?
Avatar billede fiil123 Nybegynder
28. marts 2006 - 15:39 #2
Ved ik lige noget om Borland C++ Builder 6. Men en løsning kan være at gøre noget i denne stil:

  if( _kbhit() != 0)
  {
  cout << "lala";
  }
Avatar billede xantor Nybegynder
02. april 2006 - 18:01 #3
Jeg bruger min egen metode beskrevet ovenover, har virket perfekt indtil videre