Avatar billede hr_kristoff Nybegynder
27. marts 2006 - 20:09 Der er 3 kommentarer

Musik (Lyd) kører for langsomt !

Ved afspilning af lyd eller film kører det for langsomt...
Lyder nærmest som om der er bremse på...

Gælder både afspilning fra Cd-drev og filer fra HD.

Ved hjælp af en DIV-X Player har jeg fastslået, at det er ca. 12 - 13 % for langsomt.
Har downloaded diverse ny codecs etc. Men kan ikke se nogen ændring !!!

Maskinen er ralativ ny og kører Windows XP med SP2.

Nogle forslag ??
Avatar billede laibach Nybegynder
27. marts 2006 - 20:24 #1
Hvorden kører computeren ellers, er den sløv ?
Har du spyware eller andet der kan ødelægge det?
Avatar billede hr_kristoff Nybegynder
28. marts 2006 - 08:34 #2
Det korte svar er at maskinen kører godt...
Starter hurtigt og problemfrit - Håndterer de opgaver den er blevet sat på til UG. Men den er som sagt relativ ny, og har ikke været på overarbejde endnu.

Kører med Antivir og skannes hver anden dage med Stinger og Ad - Aware...
Avatar billede crossport Nybegynder
02. april 2006 - 11:32 #3
Er det kun lyden, eller er det også selve billederne i filmene, der kører for langsomt?
Hvilke programmer bruger du?
Det kunne tyde på, at lydkort og evt. Windows lydopsætning kører, med forskellige KHz - for at tage et eks.:

Hvis dit lydkort er sat til at køre med 48000Hz (48 KHz), og dit system (windows lydopsætning eller andre programmer, der kan køre uden om windows lydops.) f.eks. er sat til 44100Hz (44.1 KHz), vil der kunne høres en stor forskel i lyden.
da 48KHz er en større opløsning end 44.1KHz, vil lyden være langsom i forhold til originalen, sådan lidt en "fedtmule-effekt".

Men hvis det er en ny computer, og du ikke har pillet ved opsætningen af ovennævnte, så tvivler jeg på, at det er dér problemet ligger.

Hvad angår filmens hastighed - rent billed-mæssigt - ved jeg ikke hvad betydning KHz har for billedkvaliteten, da jeg selv KUN roder med lyd ;o)

PS. jeg er kun på nettet i weekends, så hvis du vil have yderligere hjælp, må du have tålmodighed, ellers er jeg sikker på, at der er andre, der er villige til at hjælpe - ikk' også venner?

Hilsen
Henrik Korshavn
RSD Productions