Avatar billede peterkornum Nybegynder
27. marts 2006 - 12:07 Der er 7 kommentarer

Hvordan loader jeg baggrundsbilledet før resten af siden?

på en side jeg laver for en kammerat www.lindvedgolf.dk vil jeg gerne have baggrundsbilledet til at loade først.. kan dette lade sig gøre??
jeg har forsøgt at komprimere billedet så meget som muligt men det hjælper ikke rigtigt..
er der en kode løsning?
Avatar billede domaz.dk Novice
27. marts 2006 - 15:17 #1
hmm ikk rigtig.

Men du kunne evt. lave en intro side hvor du preloader baggrunds billedet
Avatar billede peterkornum Nybegynder
27. marts 2006 - 15:22 #2
nej egentligt ikke fordi baggrundsbilledet skifter til hver side...
Avatar billede domaz.dk Novice
27. marts 2006 - 15:28 #3
preloade alle baggrundsbillederne?

Efter hva jeg lige ved nemlig findes der ikke noget kode der kan loade billedet før teksten på en hjemmeside.
Avatar billede apo Praktikant
27. marts 2006 - 22:00 #4
Du kan preloade din baggrund(e) med følgende kode:

...
<head>
<script type="text/javascript">
imgs = new Array('/images/baggrund_side1.gif');
pics = new Array();
for(i=0;imgs.length>i;i++){
    pics[i] = new Image();
    pics[i].src = imgs[i];
}
</script>
</head>
...

Ovenstående gør, at din baggrund indlæses i cachen før resten af siden hentes; Hvilket muligvis vil give den effekt du ønsker at opnå.

Du skal blot indsætte koden i <head> og udskifte stien til baggrundsbilledet for hver side.
Avatar billede peterkornum Nybegynder
28. marts 2006 - 10:35 #5
er det muligt at få den til at pause alt andet til at billedet er helt loaded?
Avatar billede domaz.dk Novice
28. marts 2006 - 14:59 #6
det tvivler jeg meget på.
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. maj 2006 - 12:39 #7
jo du kan putte alt dit indhold i en div der som default er hidden og når baggrundesbiledet er loadet så gøre div´en synlig...