Avatar billede hkjdk Nybegynder
27. marts 2006 - 00:57 Der er 1 løsning

Hvordan påfører man porto i fakturaen?

Har oprettet under varelisten poster for indpakning og porto, som varer, da jeg ikke ved hvordan jeg fører dem ind i en faktura.

Så har jeg skrevet 999 ved stk.

Men når jeg indtaster en vare i fakturaen og vil tilføje Porto felt og Indpakningsfelt, så går det galt.

Jeg burger ekspvis 7210 som konto til indpakning og 7200 til porto, men i årsregnskabet bliver beløbet anført med minus foran???

Vil gerne vide hvordan jeg på fører indpakning/ekspedition og porto, når jeg indtaster en faktura.

Og kan jeg bruge de ovenfor nævnte kontoer til de forskelige poster eller hvilke kontoer skal de registeres på?

Har læst i summa summarum spg & sv her, men har ikke fundet noget brugbart.
Avatar billede jtang Nybegynder
31. marts 2006 - 16:10 #1
Opret en vare som du har gjort - een med porte og evt. een med indpakning.
Men du skal relatere varen til dit salg - Opret en salgskonto som hedder porto/ekspedition/indpakning. F.eks. konto 1900 og brug denne konto som salgskonto på varen. Der skal være salgsmoms på denne konto - idet alle ydelser du leverer til dine kunder er momspligtige.
Konto 7000/7210 er normalt konti i din driftsafdeling og relaterer til driften/adminstration af dit firma - ikke til salg.