Avatar billede svenderik Nybegynder
03. maj 2001 - 17:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Runtime Error 13 i access 2000

Er er nogen der har forslag til hvad
jeg skal gøre for at rette fejlen

Dim tempDB As Database
Dim tabel, tabel2 As Recordset
Dim x As Byte

Set tempDB = DBEngine.Workspaces(0).OpenDatabase(\"E:\\KANTINEBON\\KantineADM.mdb\")
Set tabel = tempDB.OpenRecordset(\"StartTempScl\") \' Den stopper her
Her får jeg fejlen Runtime Error 13
Type mismatch. Er der nogen der har et
forslag til hvad jeg gør galt.
StartTempScl og tempSCL er to identisk tabeller der ligger i en særskildt mdb fil.

Set tabel2 = tempDB.OpenRecordset(\"tempSCL\")

tabel.MoveFirst
Do
  totkøb = 0
  For x = 1 To 13
    tabel2.AddNew
    tabel2![Navn] = tabel![Navn]
    tabel2![personnr] = tabel![personnr]
    tabel2![løntype] = 4
    \' tabel2![Dato] = Til_Dato
    tabel2![lønkode] = 8695
    tabel2![sum_pris] = tabel![sum_pris]
    totkøb = totkøb + tabel![sum_pris]
    tabel2.Update
    tabel.MoveNext
    If tabel.EOF Then
        x = 14
    End If
  Next x

  DoCmd.OpenReport \"SCL_kørsel_r\", acViewPreview

  DoCmd.OpenQuery \"slet_scl_q\"

Loop Until tabel.EOF
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
03. maj 2001 - 19:00 #1
\"tabel\" er en variant, måske du skulle dimme den som recordset ??
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
03. maj 2001 - 19:02 #2
Dim tempDB As Database
Dim tabel As Recordset
Dim tabel2 As Recordset
Dim x As Byte
Avatar billede svenderik Nybegynder
03. maj 2001 - 22:10 #3
Nu vil jeg ikke starte med at afvise dit svar. Men jeg dimmer da den som Recordset. Hvorom alt er vis jeg skriver som du du har gjort giver det den samme fejl :Runtime Error 13 Type mismatch.
Findes der en anden syntax at skrive det acces 2000. Som vel at bemærke vi dødelige kan forstå :-)
Avatar billede michael_b Nybegynder
04. maj 2001 - 10:40 #4
Jeg formoder at din Tempscl er en forespørgsel du har liggende i din eksterne d-base.
det virker på mig som om denne foresp. ikke kan ses i din lokale d-base eller som om at denne ikke virker.
jeg ville lægge min foresp. som et select-statement ( set tabel = (\"select * from .....\")
m.a.o. de tabeller du ønsker at på virke skal kunne ses lokalt for at hele virker.
Avatar billede svenderik Nybegynder
04. maj 2001 - 10:51 #5
Forespørgelsen ligger ikke i den externe tabel.
Men problemet er løst her til morgen ved at surfe rundt og lede. Problemmet blev løst ved at
skrive Dim tabel As DAO.Recordset.
Jeg ved ikke hvordan jeg kan lukke denne tråd er der nogen der ved det ?
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. maj 2001 - 12:38 #6
accepter dit eget svar
eventuelt del det med mig ;0)
Avatar billede svenderik Nybegynder
14. maj 2001 - 13:17 #7
Ok jeg jeg er \"jule humør\"