Avatar billede madeindk Nybegynder
25. marts 2006 - 22:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af ny version af festside

Hej eksperter!

Jeg vil gerne høre jeres mening om http://dev2.alcopeoples.dk - det er en udvidelse www.alcopeople.dk (som i måske godt kan se der ikke er så meget gang)

Skal lige gøre opmærksom på jeg ikke har fået rettet alle fejl og at den ikke ser så pæn ud i FF - endnu...
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
26. marts 2006 - 10:53 #1
Hej,

Designet kan jeg godt lide, det ser rigtig godt ud.

Men det tog mig mere end 1 min. at hente siden (1 m/bit) så det skal du måske lige have kigget på.

mvh Brian
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. marts 2006 - 12:05 #2
Hej Brian! Det ved jeg godt - min linie er ikke den hurtigste og jeg står også og uploader. Det gør jeg ikke mere - så hvis du vil kigge lidt rundt kan du gøre det nu :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. marts 2006 - 13:59 #3
Er der ikke nogen andre der har nogen mening om det nye design?
Avatar billede apo Praktikant
26. marts 2006 - 14:17 #4
Jeg kan rigtig godt lide designet... Når jeg ser det i IE. Men det ligner mildest talt l*rt når jeg ser siderne i Firefox.

Da stadigt flere brugere begynder at anvende andre browsere end IE bør du overveje, at følge W3C-standarderne når du koder HTML og CSS for, at være nogenlunde sikker på at alle ser siderne på den samme måde - Som de er tiltænkt (Læs mere på: www.w3.org).

Du mangler bl.a. en DOCTYPE, og har p.t. 12 fejl når jeg validerer din forside via: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fdev2.alcopeoples.dk%2F

Og så bør du også validere din CSS:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fdev2.alcopeoples.dk%2FIncludes%2FCSS%2Fcss.css&usermedium=all

Apo
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. marts 2006 - 14:22 #5
Ok - tak Apo :-)

Men det er jo egentlig kun menuen der er noget rigtig LORT i FF - Ikk?
Avatar billede apo Praktikant
26. marts 2006 - 15:05 #6
Jo, hvad jeg lige umiddelbart har kunne se (Jeg har ikke undersøgt dine koder i dybden).

Men det bør ikke afholde dig fra at følge W3-standarderne når du koder HTML og CSS; Der kan være mange andre fejl og uhensigtsmæssigheder, der gør at sitet bliver mindre brugervenligt at besøge - Hvis du ikke forsøger at optimere sitet efter W3-standarderne.

F.eks. kan jeg - ved første øjekast - se en del andre fejl/uhensigtsmæssigheder når jeg besøger dit site i browseren Opera (En browser, der bliver stadigt mere udbredt).

I Opera kravler bunden af dit design op på midten af siden, og din topmenu (dropmenuerne) fungerer ikke. Det ser ikke godt ud.
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. marts 2006 - 15:06 #7
Hmm ok - det vil jeg lige kigge på :-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede apo Praktikant
26. marts 2006 - 15:06 #8
... Hvis du ønsker at se det med dine egne øjne kan du hente Opera-browseren her: http://www.opera.com/ (Gratis)
Avatar billede apo Praktikant
26. marts 2006 - 15:07 #9
Velbekomme.
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
27. marts 2006 - 00:35 #10
Hej,

Har du vidst fjernet den for der står under construction :D

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
27. marts 2006 - 00:35 #11
Men det andet link køre klart hurtigere for det virkede slet ikke før...

mvh Brian
Avatar billede thomas_b Nybegynder
28. marts 2006 - 22:46 #12
Du skal lige have kigget på hot og not -> toplister...!
Avatar billede thomas_b Nybegynder
28. marts 2006 - 22:50 #13
Min mening til access-control er lidt at enten har man adgang ellers har man ikke...!
Siden er lidt langsom i hele taget, måske på grund af sevrern eller hvad ved jeg... Men syntes du skal fjerne alle de henvisninger til sider man aligevellet ikke kan komme ind på... hvis knapperne skal være der pga. designet, kan du evt. bibeholde menuen og så bare gøre de andre login-krævende henvisninger inaktive så man ikke kan trykke på dem... men en tilhørene box ved "mouseover" med teksen "kræver login"...