Avatar billede webnoob Nybegynder
25. marts 2006 - 17:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mærkværdig fejl, har ikke set den får.

Jeg er igang med at lave en webshoop, og jeg havde fået den del hvor man opretter varer til at virke. Dagen efter ville jeg så oprette en vare så jeg kunne lave den del der viser varene. Jeg fik af vide at jeg skulle lave en join for at kunne hive data ud af mine tabeller,3, som alle indeholder data om varene.

Jeg tror jeg er kommet til at lave noget med relationer istedet for og da jeg oprettede en vare fik jeg denne her fejl.

<< FEJLEN

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e57'

String or binary data would be truncated.

/add-adjust_vare_save.asp, line 38

>>

<< LINJER

37) sql = "INSERT INTO shop_varer(varenummer,model,pris,tilbudspris,beskrivelse,billede,synlig) VALUES('"&varenummer&"','"&model&"',convert(decimal(10,2), '"&pris&"'),convert(decimal(10,2), '"&tilbudspris&"'),'"&beskrivelse&"','"&filnavn&"','"&synlig&"')"
38) set record = rs.Execute(sql)

>>

Håbede på at fejlen ville forsvinde ved at jeg fjernede de relationer jeg lavede og troede var joins.

Håber der er en der kan hjælpe?
Avatar billede webnoob Nybegynder
25. marts 2006 - 18:33 #1
Det er løst, fejl var tilsynladende at jeg har angivet en for lav værdi til en datatype i databasen og det er rettet. Og det virker igen.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2006 - 00:29 #2
Jep, den fejl har drillet mig også på et tidspunkt. Sådan set betyder den bare, at man forsøger at sætte noget ind i et felt, som ikke har plads nok. Ofte er det fordi man har sat et tekstfelt til at være på f.eks 10 tegn, og prøver at sætte en længere streng ind.

I dit tilfælde vil jeg gætte på, at den skyldige var beskrivelse-feltet (eller eventuelt filnavnet)

Og relationer og joins er sådan set nogenlunde det samme.