Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 16:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Submit email

Jeg har lavet en side der skal sendes som email med submit.
Det virker fint, men jeg kan ikke finde ud af få indholdet sendt og samtidig få siden til at skifte (helst en side tilbage)

Mads
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 16:45 #1
kan vi få se litt kode ?
Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 16:50 #2
<form method=post enctype=\"text/plain\" Action=\"mailto:blabla@blabla.dk\" onsubmit=\"java script:parent.main.history.go(-1)\">

Denne dur på den måde at den går en side tilbage, men sender ikke indholdet.
Jeg lavede en løsning hvor indholdet kun kunne sendes en gang, men det er ikke særlig brugervenligt da man jo ikke får respons, og det gør man jo hvis man bliver sendt til en anden side
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 16:54 #3
ehhh....du kan ikke sende mail på den måten...du skal benytte deg av :

Message msg = new MimeMessage(mailsession);
msg.setFrom(new InternetAddress(\"blabla@blabla.dk\"));
msg.setRecipients(Message.RecipientType.TO, InternetAddress.parse(\"blabla@blabla.dk\"));
msg.setSubject(\"subject\");
msg.setSentDate( new java.util.Date() );
msg.setText(\"body\");
Transport.send(msg);

/nute
Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 16:58 #4
<form method=post enctype=\"text/plain\" Action=\"mailto:blabla@blabla.dk\" >

Hvis denne linje står på siden laver den en fin mail, men så vil jeg gerne have at submit knappen også sender brugeren en side tilbage

Mads
Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 17:00 #5
Bemærkning: Det er indholdet af text felter og areas der skal sendes

Mads
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 17:05 #6
UHA....det er da en ytterst \"stygg\" løsning...

for det første har dette ingenting med JSP å gjøre og for det andre, så krever det jo at brukeren har en mail-klient installert og konfigurert til den browser man benytter...
Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 17:19 #7
Jeg har lavet en mindre fejl kan jeg se dette ? skulle have været oprettet i programering generelt
Og jeg mener ikke det er en stygg løsning , da den jo skal ligge på en website.
Jeg flytter ? og giver dig pointene som tak for din ulejlighed

Mads;-)
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:00 #8
selv om din løsning skal ligge på et website, så er det ikke dermed sagt at alle dine gjester har innstallert en mail klient. Jeg testet din kode i NS, og det fungerte ikke...høyst sannsynlig fordi min NS ikke er konfigurert til bruk sammen med en mailklient

Det er en dårlig løsning å være avhengig av gjestene sine maskiner, i dette tilfelle en mailklient...