Avatar billede moine Nybegynder
24. marts 2006 - 19:44 Der er 2 kommentarer

Meget simpel MP3-afspiller til hjemmeside

Hej derude...

Prøver at lave en simpel mp3-afspiller til min hjemmeside (www.ninecows.dk) hvor den skal afspille et af mig på forhånd udvalgt nummer. Jeg ved desværre praktisk taget intet om flash - hvordan det fungerer osv. og det jeg kan er "hugget" fra diverse guides, såeh... bær over med mig og vær sød at skære alt ud i pap :o)

Jeg har fået kreeret lidt (kan ses på siden), men har to problemer:

For det første starter sangen ikke i samme sekund man trykker på play. Det er jo klart nok da internettet ikke alle steder kører 100 Mbit/s :o) men... jeg har brug for at vise brugeren at der ER blevet trykket korrekt på play og at sangen ER ved at loade. Faktisk skal man med den nuværende kode trykke to gange... Første gang starter tilsyneladende downloadningen af sangen til 'puterens temp-mappe og andet klik - hvis der er hentet nok (hvor meget det så end er?) starter sangen.
Det jeg har brug for er en knap der "loader" sangen og derudover en indikator bar der viser hvor meget der er hentet (0-100 % el.lign.) og... når der er hentet nok til at sikre en stabil afspilning, starter denne automatisk. Kan man det? og hvordan?

http://ninecows.dk/tekster/god.fla ligger flash-filen som pt. linker til en mp3-fil på min server. Som I nok også kan se af denne virker pause-knappen heller ikke ordenligt... den stopper sangen i stedet? Det er mit andet problem. På min side virker det godt nok, men grundet noget versionsbøvl med fla-filerne har jeg fået slettet den der virker og jeg kan sgu'ette huske hvordan jeg lavede den :o(

Nå... alt i alt en lang smøre, der tydeligt illustrerer at jeg ved meget lidt om flash. Er ikke den store koder og mp3-afspilleren er nok det eneste jeg får brug for at lave... Der er selvfølgelig masser af point til den kodehaj der kan fikse den eller forklare mig hvad jeg skal gøre :o)

/Nikolaj
Avatar billede marz* Nybegynder
24. marts 2006 - 22:42 #1
Avatar billede moine Nybegynder
25. marts 2006 - 15:53 #2
Desværre marz*.... alt for kompliceret sag - den kan en masse som jeg ikke har brug for
Min skal ikke kunne andet end det jeg har beskrevet. Men ellers tak :o)