Avatar billede akki Nybegynder
24. marts 2006 - 16:50 Der er 9 kommentarer

Upload af filer, det virker ikke

Til at starte med vil jeg blot fortælle hvad jeg har gjort inden fejlen opstår.

Serveren siden kører på er win2003 med iis 6.0
der er givet modify rettigheder til everyone til mappen c:\php\uploadtemp samt e:\www\servicedesk\attachments

jeg for denne fejl
//---
Warning: move_uploaded_file(/servicedesk/attachments/1143215145627_48033769.Image158.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in E:\www\servicedesk\common\common.php on line 2915

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move 'C:\PHP\uploadtemp\php14.tmp' to '/servicedesk/attachments/1143215145627_48033769.Image158.jpg' in E:\www\servicedesk\common\common.php on line 2915'

-----//

Gør jeg noget forkert.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. marts 2006 - 17:48 #1
I

move_uploaded_file(/servicedesk/attachments/1143215145627_48033769.Image158.jpg)

skriver du jo ikke den fulde sti, som ser ud til at være: e:\www\servicedesk\attachments
Avatar billede akki Nybegynder
24. marts 2006 - 19:40 #2
nu for jeg denne fejl
Warning: move_uploaded_file(/servicedesk/E:\www\servicedesk\attachments/1143225540397_21061.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Invalid argument in E:\www\servicedesk\common\common.php on line 2915

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move 'C:\PHP\uploadtemp\php17.tmp' to '/servicedesk/E:\www\servicedesk\attachments/1143225540397_21061.jpg' in E:\www\servicedesk\common\common.php on line 2915
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. marts 2006 - 19:42 #3
Det er jo stadigvæk et forkert filnavn:

/servicedesk/E:\www\servicedesk\attachments/1143225540397_21061.jpg
Avatar billede akki Nybegynder
24. marts 2006 - 19:43 #4
har taget dette fra common.php

* uploadAttachment takes 3 arguments - $max_attachment_size, $_form_field_name
* and $time and uses the global variable $file_upload_directory . It takes files
* uploaded using the POST method, adds them to the upload directory .FileNames
* are appended with epoch time ($time) and an underscore to confirm uniqueness,
* and whitespaces are replaced with underscores for filesystem and browser
* compliance.  $new_filename is returned with epoch time appended.
*/
function uploadAttachment($max_attachment_size, $form_field_name, $time)
{

    global $file_upload_directory, $compress_attachments;

    //Lets fix up whitespace re linux and browser incompatibilities
    $new_filename= preg_replace('/[^a-zA-Z0-9\.\$\%\'\`\-\@\{\}\~\!\#\(\)\&\_\^]/', '', str_replace(array (' ', '%20', '\'', '"'), array ('_', '_', '_', '_'), $_FILES[$form_field_name]['name']));
    $uploadfile= $file_upload_directory.$time.'_'.$new_filename;

    //File array aliases
    $filename= $_FILES[$form_field_name]['name'];
    $filesize= $_FILES[$form_field_name]['size'];
    $filetype= $_FILES[$form_field_name]['type'];
    $file_tmp= $_FILES[$form_field_name]['tmp_name'];
    $file_err= $_FILES[$form_field_name]['error'];
    $file_ext= strrchr($filename, '.');

    //If no error exists lets go (0 means OK)
    if ($file_err == 0)
    {
        $result= move_uploaded_file($file_tmp, $uploadfile);
        if (!$result)
        {
            printError('There is a problem moving the uploaded file to '.$file_upload_directory.'.  Please check the directory exists and permissions are set as per the install documentation.');
            die;
        }
    else
    {
        // Delete temp file if any, and display errors.
        if ($file_tmp != '')
        {
            unlink($file_tmp);
        }
        switch ($file_err)
        {
            case '1' :
                printError('Attachment '.$filename.' exceeds the maximum allowed file size as set in php.ini. '.'Please contact your system admin.');
                die;
                break;
            case '2' :
                printError('Attachment '.$filename.' exceeds the maximum allowed file size as set in your  '.'webserver configuration file. Please contact your system admin.');
                die;
                break;
            case '3' :
                printError('The file was only partially uploaded. This could be the result of your connection '.'being dropped in the middle of the upload.');
                die;
            case '4' :
                printError('You did not upload anything... Please go back and select a file to upload.');
                die;
                break;
            case '5' :
                printError('The file is 0 kilobytes in length. Is it an empty file?');
                break;
                die;
        }
    //return new filename
    return $time.'_'.$new_filename;
    //compress our attachment if we have enabled it
    //    if ($compress_attachments == "Off"){
    //        //return new filename
    //      return $time.'_'.$new_filename;
    //    }else{
    //      compressAttachment($uploadfile, $uploadfile.'.gz');
    //      return $time.'_'.$new_filename.'.gz';
    //    }
}
Avatar billede akki Nybegynder
24. marts 2006 - 19:45 #5
$max_attachment_size = 16 mb
$_form_field_name = filens navn !
$file_upload_directory = e:\www\servicedesk\attachments -- stod før til blot attachments
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. marts 2006 - 19:45 #6
Ja, men det er ikke der problemet er. Du skal finde det sted du definerer indholdet af  $file_upload_directory
Avatar billede akki Nybegynder
24. marts 2006 - 19:48 #7
det har jeg fundet, det ligger i en fil som hedder server_settings.
der står den sådan =

  file_upload_directory = "attachments"

Har lige rettet den tilbage....
før så den stådan ud

  file_upload_directory = "e:\www\servicedesk..."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. marts 2006 - 19:57 #8
Filen server_settings er så ikke en PHP-fil?
Avatar billede akki Nybegynder
24. marts 2006 - 20:09 #9
løste problemet via at sætte server_root ind i en fil.
programmet kunne ikke finde ud af server root på min win2003 server