Avatar billede abnesher Nybegynder
24. marts 2006 - 11:13 Der er 3 kommentarer

LoadMovie-problem

Hejsa,

Jeg har et problem ifbm. en relativ enkel funktion.

Jeg har en swf-fil(fil1.swf) på min server, der skal udskiftes med en anden swf-fil(fil2.swf, der også ligger på serveren) når man klikker på en knap.

Det hele sker på en asp-side, og jeg har en fornemmelse af at det måske er her der opstår et problem.

fil2 ligger i en mappe ved navn "xfiles". "xfiles" ligger i samme mappe som fil1.

Koden på knappen i fil1 er:

on(release){
    loadMovie("xfiles/fil2.swf", this);
}

Dette fungerer fint i preview, flashplayeren og når jeg åbner fil1 med browseren....men når jeg så lægger filerne på den server, som min asp-side læser fra, så sker der ingenting....fil1 prøver at loade fil2, men det lykkes aldrig. swf-filen bliver bare blank.

Er der noget galt med min kode? Evt sti-angivelsen?
Avatar billede docks Nybegynder
24. marts 2006 - 11:45 #1
Du skal altid loade ind i forhold til den HTML/ASP/PHP side din hoved Flash er embedded i.

Lad os sige din html fil ligger i roden - og den flash du vil loaded ligger i xFiles mappen, så vil din ovenstående kode virke.
Avatar billede abnesher Nybegynder
24. marts 2006 - 12:02 #2
Det mener jeg også at jeg gør.

Min .asp-fil henter fil1.swf ind og viser den som den plejer at vise swf-filer. I den mappe hvor fil1 ligger på serveren, ligger mappen xfiles(der indeholder fil2)og jeg vil have at fil1 "kigger" i xfiles-mappen når den skal loade fil2....og det mener jeg også at den gør med min kode.

Grunden til at jeg ikke laver det på en anden måde er at jeg uploader disse swf-filer via et slags CMS-system, og derfor vil filerne i teorien kunne ligge hvor som helst på serveren alt efter HVOR jeg uploader dem.....dog vil de fil2 altid ligge i en mappe ved siden af fil1, og det er derfor at koden skal være relativ til fil1.

Jeg tror jeg har lidt svært ved at forklare mit problem... :)
Avatar billede docks Nybegynder
24. marts 2006 - 14:10 #3
hmm...den blive nok lidt tricky for Flash vil ALTID loaded i forhold til den asp fil som Flashen er embedded i...