Avatar billede vraa Nybegynder
24. marts 2006 - 08:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konverter ascii til alm karakterer

Jeg har en ascii tekst fil som jeg gerne vil have konverter til alm string eller hvad det nu hedder.

Er der en nem måde at gøre dette på udover selv og skal til at arbejde med replace?
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2006 - 08:59 #1
mener du kan gøre det med Ultra Edit..
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2006 - 09:00 #2
jeg er dog ikke sikker på om den kun kan mellem tal værdier.. altså Decimal, hex osv..
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2006 - 09:06 #3
Avatar billede vraa Nybegynder
24. marts 2006 - 09:08 #4
Det må meget gerne foregå via vb.net, hvis muligt :-)
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. marts 2006 - 09:20 #5
Det er helt sikkert muligt, er dog ikke helt sikker på, hvad du mener?

Du kan, udfra en ASCII værdi, få en string, eller dvs. en Char, på følgende måde:

  Convert.ToChar(65) 'returnerer "A"

Ved ikke om det kan bruges til noget. Hvis ikke, så uddyb venligst dit spørgsmål.
Avatar billede vraa Nybegynder
24. marts 2006 - 09:22 #6
OK. Jeg har en hel tekst fil i ascii kode hvor hver linie er det samme som en record. Jeg skal så havde alle karaktererne konveret til en alm char og derefter flytte alt teksten over i en anden fil.
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2006 - 09:26 #7
argh.. så slet ikke katagorien:) beklager:)!!!
Avatar billede vraa Nybegynder
24. marts 2006 - 09:27 #8
NP :-)
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. marts 2006 - 10:16 #9
Når du siger ascii kode, mener du så bare, at det står som tekst? Prøv evt. at give mig et eksempel på hvordan en 'record' i filen ser ud.
Avatar billede vraa Nybegynder
24. marts 2006 - 11:01 #10
Har fundet en løsning:

        Dim input As New StreamReader(kildefil, Encoding.GetEncoding(CultureInfo.CurrentCulture.TextInfo.OEMCodePage))
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText(strTmpLms, String.Empty, False)
        Dim output As New StreamWriter(strTmpLms, False, Encoding.GetEncoding(CultureInfo.CurrentCulture.TextInfo.ANSICodePage))
        Dim line As String
        line = input.ReadLine()
        Dim i As Integer = 0
        Do Until line Is Nothing And i < 100
            output.WriteLine(line)
            line = input.ReadLine()
        Loop
        input.Close()
        output.Close()