Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
24. marts 2006 - 02:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

vis kun bestemte poster

Jeg er ved at lave en database og nu vil gerne have min Fortløbende formularer til kun at vise de poster som ikke er afkrydset i et bestemt felt endnu, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2006 - 05:44 #1
Du kan lade din formular have postkilde i en forespørgsel hvori du har sat et kriterie, der kun tillader visning af de poster der er afkrydset. Du kan også vælge at filtrere poster ved at indsætte denne kode i en kommandoknap, idet jeg antager at dit felt er et Ja/Nej felt:

Me.filter = "AFKRYDSNINGSFELT = True"
Me.FilterOn = True

Du fjerne filtret igen med denne:

Me.FilterOn = False
Avatar billede terry Ekspert
24. marts 2006 - 10:48 #2
make a query which only selects the records you want to see (those not checked) an dthen use the query in the sub form instead of the table.
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
24. marts 2006 - 12:14 #3
altså min formular ser således ud:
ftp://eksperten:eksperten@212.10.144.42/picture01.jpg

så skal jeg indsætte den Me.Filter kode på knappen "Fill Them..."
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2006 - 12:19 #4
Ja hvis knappen ligger i underformularen. Hvia knappen ligger i mainform skal den se således ud:

Me!subform.subnavn.filter = "AFKRYDSNINGSFELT = True"
Me!subform.subnavn.FilterOn = True

husk at ændre objektnavnene (subnavn og AFKRYDSNINGSFELT)
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
30. marts 2006 - 07:10 #5
Hmmmm.... jeg kan sku ikke få det til at fungere som jeg gerne vil...
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2006 - 08:57 #6
Kan du sende db til:

mugs@mail.dk

Skriv lige hvilken formular det drejer sig om, samt husk at ziooe den.
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
05. april 2006 - 21:43 #7
det vil jeg gøre mugs, jeg har godtnok lige haft et nedbrud og der nåede jeg ikke at gemme den nyeste del af databasen, så jeg skal lige have lavet dertil hvor jeg kom til, men ligeså snart det er gjort så sender jeg dig den...
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
05. april 2006 - 21:44 #8
undskyld for den lange ventetid med at svare, men jeg desværrer lige haft et dødsfald i familien, min mormor døde søndag nat...
Avatar billede mugs Novice
06. april 2006 - 05:41 #9
db returneret.