Avatar billede steka Nybegynder
23. marts 2006 - 18:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Join mellem 3 tabeller

3 aftener og jeg må give op.

Jeg har 3 tabeller

1) vis double: indeholder een række med summen af de to spilleres resultat, nøgle hold nummer.
2) players: indeholder alle spillere (hold nummer findes)
3) results: indeholder alle resultater spillerne har præsteret (hold nummer findes)

nøgle mellem players og results er spiller nummer.

Hvordan pokker joiner jeg så resultatet på skærmen er:

Hold 1 Spiller 1 .....resultat .... placering
Hold 1 Spiller 2 .....resultat .... (placering)
Hold 2 Spiller 1 .....resultat .... placering
osv.

Jeg har forsøgt mig med:

$sql = mysql_query("SELECT DISTINCT * FROM players, results right join visdouble on felt1=results.rteam WHERE players.pno = results.rno and results.sdt like 'double'  and players.group LIKE '$_GET[kon]%' ORDER BY felt2 desc, felt3 desc, total desc , pins DESC, visdouble.id ASC ") or die(mysql_error());

[kon] dækker over hvilken gruppe den enkelte spiller deltager i.

Kan måske klares ved at indsætte holdets resultat i results, men synes det kunne være lækkert (og lærerigt) at bruge join muligheden.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. marts 2006 - 21:42 #1
Dette er MSSQL
Avatar billede steka Nybegynder
24. marts 2006 - 06:23 #2
Der kan du se - træt.
Avatar billede steka Nybegynder
24. marts 2006 - 06:24 #3
-