Avatar billede jobless Nybegynder
23. marts 2006 - 12:00 Der er 4 kommentarer

Lasngsom åbning af form

Hej.

Jeg har en lokal access db, hvor data ligger i linkede tabeller på en sql-server.

Åbning af nogle af mine forms bliver dramatisk langsommere, efterhånden som der indsættes poster i den tilhørende tabel.

De 2 forms jeg har størst problemer med, er begge forms som har en tabel som recordsource, og ved åbning bliver der kørt en 'DoCmd.GoToRecord , , acNewRec'. De 2 tabeller der anvendes har begge en primary key.

Er der nogen som kender til optimering på dette felt ?
Avatar billede rafn12 Nybegynder
27. marts 2006 - 10:44 #1
Et bud er at benytte funktionen komprimer og reparer databaes under funktioner->databasefunktionen. Denne funktion kan sættes til at udføres når databasen lukkes, kan bare ikke lige huske hvordan det gøres:-) måske andre kan????
Avatar billede jobless Nybegynder
27. marts 2006 - 14:06 #2
Det hjælper desværre ikke at komprimere og reparere, det har jeg forsøgt nogle gange inden jeg oprettede spørgsmålet (samt importeret over i en ny db)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 23:11 #3
Prøv at lave et view i SQL-databasen og lad denne være recordsource til din form. Medtag kun de nødvendige felter i dit view.
Bruger du ODBC til at fange SQL-tabellerne med ?  I så fald kan det være et spm. om opsætning af ODBC, især hvis der generelt er lange svartider på dine forespørgsler på SQL-databsen.
Avatar billede jobless Nybegynder
01. april 2006 - 09:14 #4
Jeg vil lige teste det med et view på mandag/tirsdag.

Ja, jeg bruger en odbc connection, har du tips til optimering af denne ?