Avatar billede steffen8260 Nybegynder
22. marts 2006 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med nothing værdi

Hej,
jeg ved at lave et program som bruger windows media player com. men når jeg vil trække name ud af den får jeg en fejl:

System.NullReferenceException was unhandled
  Message="Object reference not set to an instance of an object."

sådan jeg har forstået det ligger problemet i at "name" værdi'en er "nothing" også kan den ik finde ud af at trække den ud.. hvad kan jeg gøre?

Min linie ser sådan her ud
lblTest.Text = WMPVideoStream.currentMedia.name
Avatar billede bernhof Nybegynder
22. marts 2006 - 15:43 #1
Hvilken type er name? String? Hvis det er tilfældet, er det nok nærmere currentMedia eller WMPVideoStream der er Nothing.

Du kan teste på det ved at spørge:

If WMPVideoStream Is Nothing Then
  Messagebox.Show("WMPVideoStream er ikke instancieret")
Else
  If WMPVideoStream.currentMedia Is Nothing Then
    Messagebox.Show("WMPVideoStream.currentMedia er ikke instancieret")
  End If
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:55 #2
nice der, mange tak du havde helt ret det var currentMedia som var Nothing... ved ik hvor mine tanker var men efter en lang arbejdsdag er man allerede gået i seng jo

Men opret et svar og der er point til dig
Avatar billede bernhof Nybegynder
23. marts 2006 - 14:00 #3
Hehe, sådan er det jo :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
23. marts 2006 - 14:01 #4
og det skulle have været et svar ;)
Avatar billede bernhof Nybegynder
23. marts 2006 - 14:01 #5
hmm.. ok nu begynder det at blive pinligt. den driller mig! :)