Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2006 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indpresnings dybde på alu fælg

Vi har nogle alu fælge med målene 4x100 og mazda oplyser at indpresningen er et35 men på indersiden af fælgen står der et38 ?

er det dybden fra anlægs fladen som støder ind mod naven og så ned til kanten i hullet for så passer det med 38mm ?

fælgen skule gerne sidde på en vw golf og der siger vw at de har 4x100 et35 så skal det passe ikke ?
Avatar billede a1a1 Novice
22. marts 2006 - 13:41 #1
det er fra anlægsfladen til midten af fælgen

http://www.hi-speed.dk/hjulguide.html
;o)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2006 - 21:46 #2
fint , når der står et38 på indersiden af  fælgen og vw har et35 hvad betydning kan det have 3mm ?

de 38 mm kan jeg kun få til og hænge sammen med dybden på center hullet hullet ned til kanten målt fra anlægs fladen der går ind mod navet
Avatar billede tronic1 Nybegynder
22. marts 2006 - 23:43 #3
jo mindre ET jo længere ud vil hjulet sidde på navet.
så de fælge du har vil være lidt længere inde end org, men så igen - hvis det er en G2 så er std ET = 38 på dem.
Se bl.a. www.nysynet.dk/hjuldata.htm for informationer om næsten alle bilers fælgstørrelser.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
22. marts 2006 - 23:44 #4
btw så er der mange der siger at man kan bruge +/- 10 i ET's størrelse uden at det betyder det helt store